آزادسازی تلفن بین الملل در سال 98 اجرایی می شود؟

0
242
آزادسازی تلفن بین الملل در سال 98 اجرایی می شود؟

پیش از این قرار بود که سرویس مکالمات بین الملل از انحصار این شرکت خارج شده و به شرکت های خصوصی در سال 98 تبدیل شود. این موضوع از سال 96 در دستور کار این وزرات خانه قرار گرفته بود.

ارتباط مستقیم ترافیک تلفن بین الملل با نرخ ارز

اخیرا صادق عباسی، مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت این موضوع را تائید کرده و اجرایی شدن آن را به سال 98 واگذار کرده است. وی با اشاره به نوسانات نرخ ارز این موضوع را به نرخ ارز مرتبط دانسته و بیان کرده است که: «ترافیک بین الملل ارتباط مستقیم با نرخ ارز دارد و هزینه اصلی آن نیز هزینه ارزی است؛ این موضوع باعث شد در تعریف مدلهای اولیه شرایط و ضوابط واگذاری ترافیک بین الملل به بخش خصوصی، زمان بیشتری اختصاص دهیم.»

عباسی با بیان اینکه با انجام این طرح، دخالت زیرساخت در پروژه های مربوط به ارتباطات صوتی ایران و خارج، کاهش می یابد، به خبرگزاری مهر گفت: «در مدل پیشنهادی ارائه شده به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، بخشی از ارائه خدمات تلفن بین الملل که مربوط به انعقاد قرارداد با کریرهای خارجی (اپراتورها) می شود به بخش خصوصی واگذار می شود. به این معنی که اپراتورها از نظر قیمت با هم به توافق می رسند و خدمات ارائه می دهند. تنها در زمان عبور ترافیک، رد شدن از مسیر زیرساخت، انجام می پذیرد.»

از جمله ویژگی هایی که این امر ایجاد می کند می توان به فضای رقابتی در تعامل با اپراتورهای خارجی، کیفیت و قیمت نهایی بهتر برای مشتریان مکالمات بین المللی و سرویس دهی بهتر به انان نام برد.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها