تکمیل ارتباطات مرز خسروی برای زوار اربعین

0
116

پس از تجهیز مرز مهران حالا مرز خسروی نیز برای ارتباطات زائران ایرانی اربعین مجهز شده است.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، اپراتورها در حال نصب و راه اندازی سایت در نزدیکی مرزهای ایران به عراق هستند تا زوار ایرانی اربعین از نظر پوشش تلفن همراه و اینترنت همراه نگرانی نداشته باشند.

در این باره، همراه اول موفق به نصب و راه ندازی 7 سایت تلفن همراه در نزدیکی مرز خسروی و استان کرمانشاه شده است. این 7 سایت جدید مجهز به اینترنت 2G 3G و 4G هستند. پیش از آن هم 53 سایت در کنگاور و 2 سایت در قصر شیرین نصب بوده که همراه اول به تقویت آن ها پرداخته است.

مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد پایتخت عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد، عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال 77 در نقطه صفر مرزی آغاز شد و در سال 81 با 75 میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید.

این در حالی است که برای مرز مهران هم چنین تجهیزاتی نصب شده است. طبق اعلام مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام 4 کانکس اضطراری همراه اول برای زائران عبور کننده از مرز مهران در پارکینگ اربعین، پل زائر و پایانه مرزی مهران نصب می شود.

همچنین،6 کانکس تلفن همراه سیار هم توسط ایرانسل در سطح شهر مهران نصب می شود تا ایجاد ارتباطات سیار برای زائران راحت تر شود.

برای دسترسی راحت تر آن ها به اینترنت نیز برنامه ریزی های انجام شده و در نهایت موجب می شود که ظرفیت پهنای باند در شهر مهران از یک گیگابایت به سه گیگابایت و در پایانه مرزی مهران نیز از یک گیاگابایت به 2 گیگابایت افزایش یابد.

علاوه براین، برای ارتباط از طریق تلفن همگانی نیز برنامه ریزی صورت گرفته و 10 دستگاه تلفن همگانی توسط شرکت مخابرات استان در پایانه مرزی مهران نصب خواهد شد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها