تکه سنگین پاول دورف به واتس آپ : این مسنجر هیچ گاه امن نبوده است

0
439
تکه سنگین پاول دورف به واتس آپ : این مسنجر هیچ گاه امن نبوده است

خبرهایی از به خطر افتادن اطلاعات محرمانه 1.5 میلیارد کاربر واتس اپ کافی بود تا مدیر تیم رقیب یعنی پاول دورف تیر خلاص را به پیکر این پیام رسان بزند و ادعا کند که واتس آپ هیچگاه امن نبوده است.

بنیانگذار تلگرام، پاول دورف پس از آنکه متوجه شد که همه چیز در گوشی های هوشمند مانند عکس و ویدئوهای خصوصی، ایمیل ها و پیامک ها از طریق واتس آپ برای هکرها در دسترس است، نسبت به امنیت این پیام رسان انتقاد کرد.

پیام رسانی که یک روز هم امن نبوده است

او دریک پست وبلاگی با عنوان “چرا واتس آپ هرگز امن نبوده است” دلایل خود در مورد نقض حفظ حریم خصوصی در مورد این پیام رسان را منتشر کرد. او گفت: “تاریخچه واتس‌اپ از ابتدای ارائه آن بدون رمزنگاری پیام ها تا چالش های امنیتی که به طرز عجیبی ظاهرا برای نظارت طراحی شده‌اند، آکنده از نقص امنیتی است و این سرویس طی ده سال گذشته حتی یک روز هم ایمن نبوده است”.

این برنامه منبع باز نیست، به این معنا که محققان امنیتی نمی توانند آسیب پذیری های موجود در نرم افزار پایه آن را به سادگی بررسی کنند. این امر می تواند فضایی مناسب برای هکرها و خرابکاری آنها ایجاد کند و هیچ اقدام امنیتی نیز مانع آنها نخواهد بود.مدیر تیم رقیب یعنی پاول دورف تیر خلاص را به پیکر این پیام رسان بزند و ادعا کند

کلاهبرداری های واتس آپی روز به افزایش است

اخیرا کلاهبرداری های زیادی در پلتفرم هایی مانند واتس اپ به انجام رسیده است که طی آن از کاربران خواسته شده بود که با کلیک روی لینک به سایت های هک و کلاهبرداری هدایت می شدند. همچنین چندی پیش نیز یک کلاهبردار فیشینگ باهوش، از طریق واتس آپ کلاهبرداری هایی را در سراسر دنیا و کشورهایی مانند آمریکا، نروژ، سوئد، هلند، بلژیک، هند، پاکستان و دیگر نقاط دنیا انجام داد و طی پیامی که ارسال کرد ادعا کنید که 2500 جفت کفش رایگان ورزشی آدیداس را به مناسب جشن سالگرد 69 سالگی به کاربران ارائه می دهد. در زیر این پیام نیز لینکی قرار داده بود که کاربران جزئیات بیشتر را در مورد این طرح بخوانند. در لینک نیز به انها گفته شده بود که برای مشارکت در این طرح 1 دلار بپردازند یا مشترک آن شده و ماهی 50 دلار بدهند.

رمزگذاری End to end کافی نیست

البته واتس آپ نیز طی این سال ها بیکار ننشسته و ویژگی های امنیتی زیادی مانند رمزگذاری end to end را به مجموعه ویژگی هایش افزوده است. با این حال کارشناسان امنیتی همواره ادعا می کنند که تکیه بر ویژگی رمزگذاری به پایان رسیده و این موضوع به اندازه کافی برای حفاظت از حریم خصوصی کاربران امن نیست.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها