جولیان آسانژ ترامپ را ترور توئیتری کرد

0
562
جولیان آسانژ ترامپ را ترور توئیتری کرد|کالاسودا

جولیان آسانژ ترامپ را ترور توئیتری کرد|کالاسوداکالاسودا_جولیان آسانژ مبدع وب سایت جنجالی و افشاگر ویکی لیکس در یک پیام توئیتری ، اقدامات اخیر ریاست جمهوری آمریکا را ناشی از سلطه اسرائیل بر وی دانست

درواقع ، موسس سایت ویکی‌لیکس در صفحه توئیترش نوشت: «آمریکا اولویت اول ترامپ نیست. حتی اسرائیل هم اولویت اول او نیست. بلکه اویت اول ترامپ حزب لیکود اسرائیل و اولویت دوم او عربستان سعودی است»

جولیان آسانژ موسس سایت ویکی‌لیکس در واکنش به سخنان اخیر ترامپ و عدم تایید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای در صفحه توئیترش نوشت: «درباره عدم تایید توافق هسته‌ای ایران (توسط ترامپ) باید گفت که اسرائیل سیاست خارجی دولت ترامپ را بیش از زمان اوباما به استعمار خود درآورده است. آمریکا اولویت اول ترامپ نیست. حتی اسرائیل هم اولویت اول او نیست. بلکه اویت اول ترامپ حزب لیکود اسرائیل و اولویت دوم او عربستان سعودی است»

وی ناشر، روزنامه‌نگار، برنامه‌نویس و تحلیلگر اینترنت است و یکی از بنیانگذاران وبگاه ویکی‌لیکس و سردبیر آن محسوب می شود. هدف ویکی‌لیکس به عنوان یک رسانه اینترنتی افشاگر برای اخبار سیاسی و اجتماعی، ایجاد شفافیت در عملکرد دولت‌ها است. جالب این جا است که آسانژ در جوانی، پیش از برنامه‌نویسی ،هکر بود.

ویکی‌لیکس مطالبی دربارهٔ کشتارهای غیرقانونی در کنیا، دفع زباله‌های سمی در ساحل عاج، کتاب‌های راهنمای کلیسای ساینتولوژی (کلیسای علم‌شناسی)، وضعیت اسیران ارتش آمریکا در بازداشتگاه گوانتانامو و عملکرد بانک‌هایی مانند کوپتینگ و جولیوس بائر منتشر کرده‌است. در سال ۲۰۱۰ ویکی‌لیکس اسناد جنگ عراق از جمله ویدیوی کشتار غیر نظامیان در عراق توسط ارتش آمریکا، و افشاگری جنگ افغانستان را دربارهٔ درگیری آمریکا در این جنگ‌ها منتشر کرد که برخی از آنها اسناد محرمانه بودند.

 در ۲۸ نوامبر ۲۰۱۰ ویکی‌لیکس و پنج همکار مطبوعاتی اشپیگل، نیویورک تایمز، لوموند، گاردین و ال پایس شروع به انتشار شنودهای غیرقانونی دیپلماتیک آمریکا-افشای اسناد دیپلماتیک آمریکا کردند.

جولین آسانژ برنده و نامزد چندین جایزه، از جمله جایزه رسانه عفو بین‌الملل برای انتشار کشتارهای غیرقانونی در کنیا و برگزیده خوانندگان برای شخصیت سال ۲۰۱۰ مجله تایم است.

 

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها