حساب های بانکی در مقابل فیشینگ بیمه می شوند

0
133
Login into account and fishing hook. Phishing scam, hacker attack and web security concept. online scam and steal. vector illustration in flat design

بیمه مرکزی ایران از حساب های بانکی در مقابل کلاهبرداری اینترنتی یا همان فیشینگ محافظت می کند.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، فیشینگ یا همان کلاهبرداری اینترنتی روز به روز در حال رشد است و طبق آمارهای اعلام شده از سوی پلیس فتا، 60 درصد جرایم سایبری به این کلاهبرداری اختصاص دارد.

روش های مقابله با فیشینگ در ایران روش های کاملا تکراری است و برای همین کلاهبرداری اینترنتی می توان با این روش ها مقابله کند. حالا یک روش جدید برای جلوگیری از کلاهبرداری اینترنتی رونمایی شده که تا پایان سال به داد قربانیان فیشینگ خواهد رسید.

در این زمینه رئیس کل بیمه مرکزی ایران اعلام کرده که به دنبال طراحی مدلی برای پوشش بیمه‌ای حساب‌های بانکی در مقابل حملات سایبری و فیشینگ هستند.

غلامرضا سلیمانی گفته که به نظر می‌رسد تا آخر امسال، طرح و مدل مربوط به بیمه حساب‌های بانکی در مقابل فیشینگ به تایید برسد و سال آینده اجرایی شود.

طبق گفته وی، بیمه مرکزی پس از انجام مطالعات لازم، در حال طراحی مدل پوشش بیمه‌ای حساب‌های بانکی در مقابل حملات سایبری است و در جزئیات این مدل، شناسایی خسارت‌های مربوط به این حوزه، مخاطرات و چالش‌های مشترک بین بیمه‌گر و بیمه‌گذار، نرخ گذاری آن و فاکتورهای موثر بر نرخ، حدود تعهدات بیمه‌گر، بازاریابی خاص این رشته و نحوه نظارت بر این بیمه نامه نیازمند بررسی‌های دقیق و با اخذ آمار و اطلاعات مربوطه از پلیس فتا مد نظر خواهد بود.

گفتنی است، بحث بیمه فضای مجازی از مدت ها قبل مطرح شده و در سال ۱۳۹۵ پیشنهادی تحت عنوان «پوشش بیمه امنیت فضای مجازی» عنوان شد. قرار بود براساس این پیشنهاد، در قالب دستورالعمل «تدوین و عرضه محصولات بیمه‌ای جدید» تنظیم و از طریق یکی از شرکت‌های بیمه به بیمه مرکزی ارسال شود که تاکنون اقدامی انجام نشده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها