حمایت از دانش بنیان های نفتی

0
80

دولت از شرکت های دانش بنیان فعال در صنعت نفت حمایت ویژه می کند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، شرکت های دانش بنیان در تمام عرصه ها در حال فعالیت هستند و دولت حتی المکان از آن ها حمایت می کند اما در برخی از عرصه ها این شرکت ها مورد حمایت ویژه قرار می گیرند.

صنعت نفت یکی از آن زمینه هایی است که شرکت های دانش بنیان می توانند با فعالیت در آن زمینه مورد حمایت ویژه قرار بگیرند. در این زمینه، بیژن زنگنه گفته که وزارت نفت برنامه‌ای برای حمایت بیشتر از شرکت‌های دانش بنیان، استارت‌آپ‌ها و زنجیره آن‌ها دارد تا بتواند یک زیست بوم یا اکوسیستم برای توسعه و تقویت این مجموعه‌ها در ارتباط با ابعاد مختلف صنعت نفت ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه بحث‌ها و مذاکرات زیادی در حال انجام و یک مشاور در حال مطالعه است، افزوده که ما با افراد حرفه‌ای در این زمینه در ارتباط هستیم و با بعضی از شرکت‌های دانش بنیان چند نشست داشته‌ایم. یکی از نیاز‌های آنها، مکان است که منطقه ری برای آن‌ها در نظر گرفته شده است و شاید نخستین بخشی که عملیات را در آن آغاز کنیم، پژوهشگاه پیشین صنعت نفت باشد و این کار باید متناسب با ماموریت ما، نوسازی و آماده شود.

طبق اعلام وزیر نفت، مهمترین بحث شرکت‌های دانش بنیان، استارت‌آپ‌ها و .. تقاضا و کار و سپس تنظیم روابطی است که کسب و کارشان را تسهیل می‌کند، وزارت نفت این موارد را هم دنبال می کند. قرار است پس از تخلیه، طرح معماری جدید اجرا شود و برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها تجهیز شود.

گفتنی است ایران تا کنون ۴ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان به ثبت رسانده که اشتغال ۳۰۰ هزار نفر را رقم زده اند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها