خرید اینترنتی در ایران ۲ برابر شد

0
194

ایرانیان ۲ برابر سال گذشته از روش اینترنتی برای خرید کالا استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، خرید اینترنتی در ایران مانند دیگر نقاط جهان در حال رشد است و میزان آن بیش از ۲ برابر شده است.

خرید اینترنتی چیست؟

خرید هرگونه کالا در بستر اینترنت را خرید اینترنتی می نامند و فرقی ندارد این خرید از کدام یک از ابزارها یعنی وبسایت ها یا شبکه های اجتماعی صورت می گیرد. فروشگاه های اینترنتی از طریق بانکداری الکترونیکی امکان خرید را برای مشتریان فراهم می کنند.

این روش خرید از سال ۱۹۹۱ در آمریکا کلید خورد و پس از آن با نفوذ بیشتر اینترنت در جهان بر گسترش آن افزوده شد. در حال حاضر امکان خرید اینترنتی از کشورهای مختلف در سراسر جهان امکانپذیر است.

خرید اینترنتی در ایران

در ایران از اواخر دهه ۸۰ خرید اینترنتی توانست رونق بگیرد و امروز از خرید واقعی پیشی گرفته است. با گسترش بانکداری الکترونیکی در ایران، خرید اینترنتی نیز رونق ویژه ای به خود گرفته است. امروز ایرانی ها اکثر مایحتاج خود را به صورت اینترنتی خریداری می کنند که البته هنوز خرید پوشاک در صدر این آمار قرار دارد. طبق اعلام حسین نعمتی مدیرعامل شرکت ملی پست و معاون وزیر ارتباطات، طی یک سال گذشته سرویس‌های مرتبط با خرید و فروش اینترنتی در کشور، بیش از ۱۲۰ درصد رشد داشته است.

فروشگاه های اینترنتی معتبر جهان

در دنیا تعدادی فروشگاه اینترنتی معتبر وجود دارد که از سراسر جهان از آن ها خرید صورت می گیرد. آمازون ebay، walmart، target، bestbuy، از جمله فروشگاه های معتبر اینترنتی در دنیا هستند.

فروشگاه های اینترنتی ایران

در ایران هم چندین فروشگاه اینترنتی در حال فعالیت هستند که تعدادی از آن ها بیش از سایر فروشگاه ها مورد استقبال خریداران قرار گرفته اند. زمینه های فعالیت این فروشگاه ها متفاوت است اما در هر حوزه چندین فروشگاه با هم رقابت دارند. دیجی کالا، بامیلو، زنبیل، دیجی استایل، مدیسه، ای مالز و کیمیا آنلاین از جمله فروشگاه های اینترنتی معتبر در ایران شناخته می شوند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها