خودروهای خودران وایمو مسافر اروپا می شوند

0
425

کالاسودا – شرکت وایمو در نظر دارد که ۷ میلیون خودروی خودران خود را طی مذاکرات به بازارهای اروپا گسترش دهد.

وایمو همچنان در حال برنامه ریزی برای ارائه یک سرویس خودروهای بدون راننده در منطقه فینیکس، آریزونا و دیگر مناطق تا پایان سال جاری است، اما در عین حال به سمت بازارهای اروپا نیز در حال حرکت است و نیم نگاهی به آن دارد.

جان کرافیک، مدیر عامل شرکت وایمو در نشست خبری گنکره خودروسازان در تورین ایتالیا که اوایل این هفته برگزار شد بیان کرد که اکنون فرصتی برای وایمو فراهم شده تا بخت خود را در اروپا با محصولات مختلف و حتی استراتژی های ورود به بازار مختلف بیازماید.

او این ایده را چند روز پیش به نمایش گذاشت که وایمو قدرت رانندگی خود در سطح ۴ خودروهای خودران را با فیات در زمینهای بالوکو در شمال ایتالیا داشته است. برای اولین بار است که یک ماشین خودران خارج از آمریکا بدون اینکه کسی پشتش بنشیند رانده می شود.

در رویداد تورین، مدیر عامل وایمو پس از اعتبار دادن به رقبای خود برای پیشرفت تکنولوژی خودروهای خودران، ایده مشارکت در بازار را به آنها ارائه کرد. او گفت: احتمالا برند وایمو به اندازه دیگر برندهای موجود در بازار قوی نیست، برندهای خودروسازی مطرح حال حاضر اروپا که بسیار قوی هستند.

هفته گذشته این شرکت اعلام کرد که تا پایان سال ۶۲ هزار خودروی هیبریدی کرایسلر را به ناوگان خود اضافه کرده است و این یعنی تعداد خودروهای این شرکت رو به افزایش است. در حال حاضر مینی ون های وایمو در ایالت آریزونا مورد استفاده قرار میگیرند.

وایمو همچنین برنامه دارد که تکنولوژی خودروهای خودران خود را به طور مستقیم در خودروهای فیات اعمال کند و آن را به این شرکت بفروشد. هر چند هنوز در حد گمانه زنی است و فعلا عملی نشده است.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید