خودروی مفهومی مرسدس بنز Vision Urbanetic ، تغییر قابلیت باربری به مسافربری؟

0
686
خودروی مفهومی مرسدس بنز Vision Urbanetic رونمایی شد

خودروی مفهومی مرسدس بنز دارای ماژول های قابل تعویض و جابجایی است که می تواند با جابجایی برای باربری آماده شود تا با تغییر کاربری افراد بیشتری را در صندلی عقب جا دهد.

ماژول قابل تعویض خودرو

خودروهای الکتریکی و خودران امیدوار هستند تا آینده حمل و نقل را تغییر دهند، اما این خودروها به گونه ای طراحی شده اند که یا مردم را جابجا کنند یا برای باربری مورد استفاده قرار گیرند. مرسدس بنز این مشکل را با خودروی مفهومی ویژن اوربانیتی حل کرده است. از طریق شاسی پلتفرم مانند این خودرو می توان باتری ها را خاموش و روشن کرد، ماژول قابل تعویض این خودرو دارای 12 دکمه است که می تواند به پنجره ها، صفحه نمایش و LED متصل شود و آنها را هدایت کند.

فضایی با تعداد مسافر بالا

این ماژول‌ های برقی (مجهز به باتری) هستند و بدون صدا و آلودگی عمل می ‌کنند؛ آن ‌ها قادر هستند که به عنوان وسایل نقلیه هوشمند در سیستم حمل‌ و نقل شهری خدمت کنند. صندلی ها در یک فضای دایره شکل قرار می گیرند و صندلی های دو طبقه در بخش پشتی قرار می گیرند که هر زمان نیاز بود تبدیل به فضایی برای مسافربری با 12 نفر شوند یا در صورت جابجایی بار به صورت تاشونده فضای بیشتر برای بار را تامین کنند.خودروی مفهومی مرسدس بنز دارای ماژول های قابل تعویض و جابجایی است که می تواند با جابجایی برای باربری آماده شود

گزارشات ترافیک و کمک به کاهش جریان آن

مرسدس بنز ادعا کرده است که این خودرو 353 فوت مکعب فضا دارد که با توجه به نظر کاربر می تواند از این فضا استفاده بهینه کند. مرسدس بنز ادعا کرده است که این خودروی مفهومی در زمینه تحرک خودران می ‌تواند نیازهای شهرها، کسب و کار، شهروندان و مسافران را به طور یکسان انجام دهد. در نتیجه می‌تواند افراد و کالاهای بیش‌تری را با وسایل نقلیه کمتر حمل کند؛ خود این حرکت می تواند موجب کاهش جریان ترافیک، تقویت زیرساخت ‌های داخلی شهری و بهبود کیفیت زندگی شهری شهروندان شود.

این خودرو می تواند گزارشات ترافیک را به راننده اطلاع دهد و بر رویدادهای محلی نظارت کند. برای مثال اگر از اطراف یک استادیوم و تالار رد می شوید که قرار است کنسرتی در آنجا برگزار شود، این خودرو به صورت هوشمندانه اطلاعات را به گوش شما می رساند. این خودرو حتی عابران پیاده را پیش از آنکه جلوی ماشین ظاهر شوند نیز می بیند.

مرسدس بنز می گوید: در حال بررسی رویکردهای جدید در زمینه راه حل های حمل و نقل الکتریکی و خودران است و فعلا قصد ندارد این خودروی مفهومی را به بازار عرضه کند. گفتنی است ایدهاستفاده از ماژول های قابل تعویض در یک پلتفرم مستقل، یک روش جذاب برای به دست آوردن حداکثر کارایی از یک وسیله نقلیه است.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها