زمان عرضه دوربین جدید نیکون D6 چه بازه ای خواهد بود؟

0
384
زمان عرضه دوربین جدید نیکون D6 چه بازه ای خواهد بود؟

در مورد دوربین DSLR بعدی نیکون  یعنی مدل Nikon D6 شایعاتی وجود دارد. در ابتدا گفته شد که بنا به گفته شایعات  مطرح شده در مورد این دوربین نیکون ، این امکان وجود دارد که در ماه اکتبر این دوربین جدید رونمایی شود، اما اکنون یک گزارش پیگیری از Nokishita نشان داده است که ما می توانیم خیلی زودتر از آنچه انتظار می رفت، این دوربین را در دست بگیریم.

در مورد سری D نیکون

اولین دوربین از سری D نیکون به نام 1Ds در زمان ورود به بازار حدود 8000 دلار قیمت داشت. به هر صورت در سال 2005 بود که کانن تصمیم گرفت فول فریمی مناسب عکاسان با بودجه ی کمتر تولید کند. بنابراین مدل 5D را بیرون داد. این دوربین فوق العاده محبوب بود چرا که کیفیت بالا را با قیمتی کاملا مناسب ارائه می داد. پس از آن تصمیم گرفت که نسل بعدی سری D به نام 6D را معرفی کند.

اما نیکون خیلی دیرتر وارد رقابت دوربین های فول فریم شد، به طوری که در سال 2007 دوربین D3 را معرفی کرد که آن هم از آن فول فریم های گران قیمت بود. فول فریم ارزان قیمت این شرکت در سال 2008 و با نام D700 وارد بازار شد. به هر صورت همه ی این دوربین ها راه تکامل خود را پیش گرفتند تا در سال 2012 آخرین مدل های آن ها یعنی Canon 1Dx، Nikon D4، Canon 5D Mark III و Nikon D800 معرفی شدند.

هرچند که Mark III و D800 فول فریم های ارزان قیمت هستند ولی باز هم تا 3500 دلار قیمت دارند. بنابراین باز هم به تحولی دیگر در آن ها نیاز بود. فعلا از قیمت دوربین D6 خبر نداریم، اما احتمالا ان نیز در همین بازه های قیمتی باشد.

براساس این گزارش  Nikon D6  می تواند هفته آینده در تاریخ 4 سپتامبر معرفی شود. اما در حالی که این اعلانیه در ماه سپتامبر به مشتریان رسیده است، به نظر می رسد که عرضه دوربین تا اواخر سال 2019 یا احتمالاً در سال 2020 اتفاق نمی افتد، بنابراین انتظار نداشته باشید که به زودی به دست شما برسد.

در مورد سری D نیکون

ویژگی اصلی این دوربین چیست؟

از لحاظ مشخصات آن، ما شنیده ایم که یکی از اصلی ترین نقاط فروش دوربین ویژگی سنسور تثبیت آن خواهد بود. این ویژگی مقابل ویژگی تثبیت مبتنی بر لنز است که در آن عکاسان مجبور به خرید لنزهایی هستند که با تثبیت داخلی برای آنها ساخته شده است، بنابراین هر گونه لنزی که به Nikon D6 متصل می شود باید از نوع تثبیت شده باشد. همچنین انتظار فیلم‌برداری آهسته (اسلوموشن) با حداکثر سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه و عکاسی پیاپی تا ۲۰ فریم بر ثانیه را از دوربین نیکون D6 داریم.

مشخصات دیگر دوربین جدید نیکون D6  شامل سنسور 24 مگاپیکسلی، ضبط فیلم با کیفیت 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه و همچنین زمان Exposure دستی طولانی تری دارد. هنوز هیچ صحبتی در مورد قیمت گذاری وجود ندارد، اما اگر شایعات رونمایی در تاریخ 4 سپتامبر درست باشد، ما باید هفته آینده منتظر جزئیات بیشتری باشیم.

ویژگی اصلی این دوربین چیست؟

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها