دوربین واقعیت مجازی سه بعدی فیس بوک در راه است

0
680
دوربین واقعیت مجازی سه بعدی فیس بوک در راه است

دوربین واقعیت مجازی سه بعدی فیس بوک در راه استکالاسودا – فیس بوک با همکاری RED از دوربین واقعیت مجازی سه بعدی چند لایه خود رونمایی کرد.

سرانجام فیس بوک و RED پس از ماه ها تصویری از دوربین واقعیت مجازی خود منتشر کردند. این دوربین که چند لایه به نظر می رسد از 16 حسگر هلیومی 8K شرکت RED ( با لنزهای 180 درجه ای Schneider) بهره می برد تا فیلم و ویدئو های واقعیت مجازی در یک صحنه با اطلاعات عمقی مختلف ضبط کند.

نتیجه یک ویدئو با کیفیت بالا و 360 درجه است که وقتی سر شما حرکت می کند نسبت به تصاویر واکنش نشان می دهد. ممکن است شما به طور مستقیم در یک ویدئو حرکت نکنید، اما هنگامی که از این دوربین استفاده می کنید یا هدست هایی مانند Oculus روی سر خود گذاشته اید، فضاهای اطراف در حالتی مانند راه رفتن برایتان شبیه سازی خواهد شد.

این موضوع کاملا انعطاف پذیر است، واحد کنترل و ذخیره سازی می تواند تا 328 فوت دورتر از دوربین را نشان دهد و گزینه های شخص ثالث نیز پیش روی شما خواهد گذاشت. ویراستاران ویدئو با کمک این دوربین و نرم افزارهای Adobe، Foundry و OTOY می توانند قسمت های مختلف را در حالت واقعیت مجازی ویرایش کنند. همچنین با استفاده از مرورگر نیز این کار ممکن است. یک کیت توسعه دهنده برای پشتیبانی از ابزارهای پردازش شخص ثالث در این دوربین وجود دارد.

این دو شرکت هنوز زمان رونمایی از دوربین جدید خود را اعلام نکرده اند و بیان کرده اند که هنوز در حال کار روی این موضوع و بررسی موجود کردن آن از لحاظ تجاری هستند. با این وجود، اگر این دوربین گران قیمت فقط برای شرکت ها و افرادی خاص طراحی شود، جامعه هدف آن محدود خواهد بود. در هر صورت آینده واقعیت مجازی سه بعدی در حال تغییر یافتن است و این دوربین می تواند یکی از ابزارهایی باشد که این آینده را تغییر می دهد.

فیس بوک در حال پیشروی در تکنولوژی واقعیت مجازی است. این شرکت پیش از این از هدست واقعیت مجازی بی سیم خود به نام Oculus Quest پرده برداشته بود که قرار است در فصل بهار سال آینده (2019) به قیمت 400 دلار عرضه شود. هدست قدرتمند و مستقل واقعیت مجازی Oculus دارای رزولوشن صفحه نمایش 1440 در 1600  برای هر چشم است. این هدست از الگوریتم هایی برای کنترل بازی با حرکت و شش درجه آزادی و حالت وایرلس پشتیبانی می کند و می تواند زاویه دید وسیعی به کاربر دهد.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید