دولت خدمات دیجیتال را افزایش می دهد

0
218

دولت با عمل به سند توسعه خدمات دیجیتال، خدمات دیجیتال خود به مردم و شهروندان ایرانی را افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، دولت قرار است علاوه بر اجرای طرح دولت الکترونیک، خدمات دیجیتال خود به مردم را نیز افزایش دهد.

در این زمینه سندی با نام سند توسعه خدمات دیجیتال در کشور تهیه شده که دولت موظف است به آن عمل کند.

این سند در شورای عالی فضای مجازی مورد بررسی قرار گرفته است.

هنوز نحوه عملکرد دولت در این زمینه مشخص نشده اما طبق کلیات سند توسه خدمات دیجیتال، دولت  باید برای کل کشور امکانات لازم برای دسترسی به خدمات الکترونیک را فراهم کند.

این سند یک بند بسیار مهم دارد و آن هم نگاه ویژه دولت به گروه های خاص است. اگر دولت موفق به ارایه این خدمات به کل کشور نشد باید برای افراد با محدودیت های خاص که  معلولان، سالمندان و افراد کم توان را شامل می شود امکانات لازم در زمینه خدمات الکترونیک را فراهم کند.

این در حالی است که مناطق کم برخوردار و محروم نیز در اولویت های عملکرد دولت در این زمینه قرار دارند.

البته دولت باید این خدمات را با قیمت مناسب ارایه کند تا افراد با توانایی مالی کم هم بتوانند از خدمات الکترونیکی اهدایی دولت بهره مند شوند.

دولت در برنامه ششم توسعه همچنین موظف شده تا پایان این برنامه، دولت الکترونیک را نیز در سراسر کشور راه اندازی کند تا خدمات دولتی به صورت الکترونیک در اختیار شهروندان قرار گیرد. البته هنوز دولت موفق نشده بخش قابل توجهی از پروژه دولت الکترونیک را راه اندازی کند زیرا بخش های مختلف دولتی که در این زمینه تاثیر گذار هستند هنوز گام های مربوط به خود را درست برنداشته اند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها