رابط کاربری مرورگر سامسونگ، چهره جدید به خود گرفت

0
865

کالاسودا – مرورگر اینترنت اختصاصی سامسونگ به نام Samsung Browser تبدیل به یک جایگزین محبوب برای گوگل کروم در اندروید شده است، به ویژه آنکه این نسخه برای دستگاه های غیر سامسونگ نیز موجود است.

در حال حاضر فروشگاه پلی استور نیز این اپلیکیشن را در دو نسخه ثابت و بتا ارائه می دهد و می توان فایل APK نسخه 9.0 را دانلود کرده و به صورت مجزا از مرورگر اندروید استفاده کرد.

 

تغییرات بصری رابط کاربری

آخرین به روز رسانی که برای این مرورگر منتشر شده است شامل تعدادی تغییرات بصری برای رابط کاربری است که به نظر می رسد هم راستا با زیبایی شناسی تم های سامسونگ در گوشی های این شرکت باشد. اولین تغییری که متوجه آن خواهید شد، ساده سازی نوار ناوبری است که در حال حاضر دکمه منو ی جدید جایگزین دکمه میانبر قبلی شده است.

از دیگر تغییرات می توان به طراحی میانبرها و آیکون معروف همبرگر اشاره کرد که می تواند همه وظایف مورد نیاز شما را در آن واحد انجام دهد و به منوی پاپ آپ دسترسی راحت تری داشته باشید همچنین امکان اسکرول کردن نیز سرعت یافته است. منوی زبانه ها، تاریخچه، بوک مارک ها و صفحات ذخیره شده نیز تغییر یافته است و به طور کلی بک گراند منو ها در تب بالا به رنگ سیاه درآمده است. هنوز مشخص نیست که این تغییرات جدید در نسخه نهایی اعمال می شوند یا خیر. اما فرض بر این است که به زودی این امر محقق خواهد شد.

رقابت تنگاتنگ با گوگل کروم

این مرورگر در حال حاضر مشتریان و طرفداران پر و پاقرصی دارد و میزان دانلود آن روز به روز در حال افزایش است و کاربرانی که دستگاه سامسونگ ندارند نیز می توانند آن را دانلود کرده و از ویژگی های جدیدش لذت ببرند. در حال حاضر تمام کاربران اندروید  ۵ و یا بالاتر می توانند مرورگر سامسونگ را بر روی تلفن همراه خود نصب کنند. مرورگر سامسونگ، مرورگری مناسب و سریع است که رقابت تنگاتنگی با گوگل کروم دارد.

این مرورگر دارای  ویژگی هایی مانند حالت شب، مسدودکننده های تبلیغات، دسترسی بیومتریک و غیره است که از تمام آن ها می توانید استفاده کنید. مهم ترین قابلیت این مرورگر Web Bluetooth نام دارد که به طور پیش فرض در مرورگر فعال می شود. به لطف وب بلوتوث، اپلیکیشن های تحت وب می توانند به طور یکپارچه به دستگاه های بلوتوثی متصل شوند.

همچنین مرورگر سامسونگ به کاربران این اجازه را می دهد که دانلودهای خود را راحت تر از گذشته مدیریت و کنترل نمایند. سامسونگ برای این کار گزینه هایی مثل توقف، ادامه و کنسل کردن دانلودها را به پنل نوتیفیکیشن ها و همچنین صفحه Download History اضافه کرده است.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا فناورانه زندگی کنید