رصد اینترنتی 10 هزار راننده سرویس مدارس

0
673
مراقب رعایت این نکات بهداشتی و ایمنی در سرویس حمل و نقل مدارس باشید

رصد اینترنتی رانندگان سرویس مدارس امسال کلید خورده و تا کنون 10 هزار راننده در این سامانه الکترونیکی ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، سرویس مدارس تهران امسال از طریق یک اپلیکیشن امکان کنترل از راه دور را خواهند داشت به این روش که یک اپلیکیشن، رصد زمان سوار و پیاده شدن دانش آموزان توسط والدین در استان تهران را امکانپذیر می کند.

به صورت آزمایشی برای نخستین بار در ایران، استان تهران میزبان یک طرح برای رصد سرویس مدارس از راه دور است. ساماندهی سرویس مدارس در قالب سامانه «سپند» در شهرستان‌های استان تهران پیگیری شده است. این سامانه برای شهر تهران از سنوات گذشته وجود داشته و امسال نیز برای سایر شهرستان‌های استان به کار گرفته می‌شود.

بر اساس تکلیفی که به همه شهرستان‌های استان تهران شد، مقرر شد کمیته‌ای با محوریت فرمانداران و پلیس راهور در سطح شهرستان تشکیل و زمینه بهره‌گیری از سامانه «سپند» یا حمل و نقل دانش‌آموزی فراهم شود. به این ترتیب همه رانندگان پس از اخذ گواهی معاینه فنی، گواهینامه پایه ۲ و استعلامات لازم می‌توانند در این سامانه ثبت نام و اقدام به سرویس‌دهی به مدارس کنند.

امروز در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در سامانه سپند اعلام شده که تاکنون بیش از ۱۰ هزار راننده در سامانه سپند ثبت نام کردند و ۳ هزار راننده ای که در سامانه سپند ثبت نام کردند آموزش های لازم را دریافت کردند.

این در حالی است که تمامی رانندگان سرویس مدارس باید تا ۱۵ مهر ماه در سامانه سپند ثبت نام کنند.

یادآور می شود، استفاده از اپلیکیشن سپند امنیت استفاده از سرویس مدارس را برای والدین و دانش آموزان افزایش می دهد و این روشی است که استانداری و وزارت آموزش و پرورش برای افزایش امنیت دانش آموزان به کار می گیرند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها