روبات ژاپنی نصاب دیوار می شود!

0
1118
روبات ژاپنی نصاب دیوار می شود!

روبات ژاپنی نصاب دیوار می شود!کالاسودا – موسسه فناوری و علوم صنعتی پیشرفته ژاپن به نام AIST یک روبات انسان یار ساخته است که می تواند انجام وظایفی ساده ساخت و سازی مانند دیوارپوشی را به تنهایی انجام دهد.

این روبات که HRP-5P می تواند یک دیوار گچی را نیز نصب کند. بدیهی است که ساخت و نصب این دیوار ساده نیست، اما روبات های نصاب در آینده این کار را به سادگی انجام خواهند داد، تنها کافیست که چنین روبات های نصاب ای به تولید انبوه برسند.

این روبات پس از اندازه گیری محیطی، تشخیص ابعاد و برنامه ریزی حرکت می تواند این کار را انجام دهد. این روبات از یک قلاب کوچک برای گرفتن قطعه ای از دیوار استفاده می کند. سپس پیش از نصب کردن الزامات لازم را ایجاد کرده و دریل کاری آن را به صورت دقیق انجام می دهد.

با استفاده از روبات HRP-5P به عنوان یک پلتفرم توسعه در زمینه همکاری های علمی – صنعتی، انتظار می رود که بخش تحقیق و توسعه برای استفاده عملی از این روبات های انسان نما در زمینه ساخت و ساز و اسمبلی سازه های بزرگ مانند هواپیما و کشتی ها با تسریع فرآیند مواجه خواهند بود.

آینده خوش بینانه این روبات ها

موسسه AIST آینده خوش بینانه ای برای این روبات های نصاب در نظر می گیرد. طراحی این روبات در واقع پاسخی تکنولوژیک به جمعیت ژاپن و کمبود نیروی کار در آینده است. این موسسه قصد دارد تا این روبات ها را به عنوان جایگزین های مستقل نیروی کار در مکان های مونتاژ در مقیاس بزرگ برای خانه ها، ساختمان ها، کشتی ها و هواپیماها معرفی کند.

روبات ژاپنی نصاب دیوار می شود!

این پیشرفت ها در زمینه روباتیک و ساخت و ساز در مطالعه ای در دانشگاه آکسفورد در سال سال 2013 نیز بررسی شده بود که سبب بیکاری نیروی کار در دیگر نقاط جهان می شود، اما برای کشورهایی مانند ژاپن 79 درصد از این مشاغل با روبات جایگزین خواهند شد. صنعت ساخت و ساز مدتی است که کارهای برون سپار ساختمانی را به روبات ها سپرده است و در حال حاضر تعداد زیادی روبات ها در امور ساختمانی مانند آجرکاری، نجاری و کاشی کاری همکاری می کنند.

این روبات ها مزایای زیادی از نظر زیست محیطی و همچنین مصرف انرژی دارند. استفاده از روبات ها موجب می شود معماران بتوانند به راحتی از هر نوع طرح و شکلی (مانند اشکال منحنی) در معماری ساختمان استفاده کنند و در این راه از وجود روبات ها بی نصیب نمانند. از چندین سال پیش روبات های کارگر در مناطق زیادی به کارگران ساختمانی کمک می کنند. این ربات های نیمه خودکار هستند. اما روبات های جدید مانند همین روبات HRP-5P  توانایی جانمایی سازه ها را دارند.

 با ما در کانال تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها