6 روش برای حل مشکل روشن نشدن لپ تاپ بعد از اسلیپ

0
3312
6 روش برای حل مشکل روشن نشدن لپ تاپ بعد از اسلیپ

روشن نشدن لپ تاپ بعد از اسلیپ  یکی از مواردی است که می توانند مشکلاتی را برای کاربران ایجاد کند، برطرف کردن این موضوع ممکن است دلیل های مختلفی داشته باشد که در این بخش قصد داریم به بررسی 6 روش برای حل مشکل یاد شده بپردازیم.

انواع روش ها برای حل مشکل روشن نشدن لپ تاپ

حالت اسلیپ یک گزینه مناسب برای ذخیره مصرف برق به شمار می رود و این امکان به شما داده می شود که فعالیت خود را از همان بخشی که دستگاه خود را در حالت اسلیپ قرار داده اید ادامه دهید. خارج کردن این حالت بسیار ساده است و و با انتخاب یک دکمه کیبورد یا حرکت موس می توانید به ادامه فعالیت های خود بپردازید. با این وجود ممکن است این اتفاق با حرکت موس اتفاق نیفتد، در نظر داشته باشید که می توانید با استفاده از دکمه پاور دستگاه سیستم خود را روشن کنید اما برای بررسی روشن نشدن دستگاه با حرکت موس یا انتخاب یک دکمه کیبورد روش ساده تری را در اختیار شما قرار می دهد که از آن به عنوان اولین روش استفاده می کنیم.

  • برای شروع باید وارد بخش Device Manager ویندوز شوید.
  • لیستی از دستگاه های که به سیستم شما متصل است را در این بخش مشاهده می کنید. در گام نخست روی فلش کنار کیبورد کلیک کنید.
  • در این بخش یک یا چند ورودی صفحه کلید روی رایانه شخصی خود در این بخش مشاهده می کنید. روی هر یک از آن ها دوبار کلیک کنید و وارد تب Power Management شوید.
  • در تمام کیبورد های متصل به دستگاه خود اطمینان پیدا کنید که تیک فعال سازی Allow this device to wake the computer انتخاب شده است.حال گزینه Ok را انتخاب کنید و حالت اسلیپ دستگاه خود را امتحان کنید.
  • حال می توانید تمام مراحل یاد شده را برای موس خود نیز امتحان کنید و از فعال بودن مورد یاد شده اطمینان پیدا کنید.

انواع روش ها برای حل مشکل روشن نشدن لپ تاپ

فعال کردن قابلیت Fast Startup برای حل مشکل اسلیپ ویندوز

ویژگی Fast Startup در ویندوز 10 تنظیماتی را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید پس از خاموش شدن ویندوز آن را سریعتر راه اندازی کنید. اگر دارای یک دستگاه قدیمی هستید و در بخش اسلیپ مد چه در روشن شدن این قابلیت چه غیر فعال کردن آن بهتر است به این بخش سری بزنید.

فعال کردن قابلیت Fast Startup برای حل مشکل اسلیپ ویندوز

برای دسترسی به این قسمت باید وارد کنترل پنل دستگاه خود شوید و سپس گزینه Power Options را انتخاب کنید و در این بخش از پنل کناری که د راختیارشما قرار می گیرد باید روی Choose what the power buttons do کلیک کنید.

در نظر داشته باشید برای فعال یا غیر فعال کردن این قابلیت می توانید گزینه Change settings that are currently unavailable را پیدا کرده و تیک فعال سازی آن را حذف کنید.

قسمت باید وارد کنترل پنل دستگاه خود شوید و سپس گزینه Power Options را انتخاب کنید

قابلیت Troubleshooter برای حل مشکل Sleep Mode

این شانس وجود دارد که ممکن است شما تنظیمات برخی قسمت ها را تغییر داده باشید. این موضوع می تواند منجر به مشکلاتی در این زمینه شود برای بررسی و برطرف کردن آن از قابلیت Troubleshooter استفاده می کنیم.

در گام اول باید وارد بخش تنظیمات شوید و گزینه Update & Security را انتخاب کرده و روی Troubleshoot کلیک کنید. کمی اسکرول کنید و روی گزینه Power to launch Power troubleshooter کلیک کنید. پس از اتمام مراحل یاد شده می توانید اطلاعات دقیقی در مورد کلیه موضوعات و همچنین پیدا کردن راه حل های آن ها مشاهده کنید.

قابلیت Troubleshooter برای حل مشکل Sleep Mode

کامپیوتر خود را در حالت Safe Mode ریستارت کنید

مشکلات اسلیپ معمولا بر اساس مشکلات بین نرم افزار و سخت افزار رخ می دهد و به نوعی تداخل ایجاد می کنند. برای بررسی این موضوع می توانید رایانه خود را در حالت Windows Safe Mode ریستارت کنید و ببینید مشکلات برطرف می شود یا خیر.

کامپیوتر خود را در حالت Safe Mode ریستارت کنید

در این بخش باید وارد منوی استارت شده و در بخش جستجو عبارت System Configuration را وارد کنید و روی این قابلیت کلیک کنید.

پنجره ای در اختیار شما قرار می گیرد و شما باید وارد تب سرویس ها شوید و در ابتدا گزینه Hide all Microsoft services را انتخاب کنید. در این بخش گزینه Disable all را انتخاب کنید. با استفاده از این ترفند تنها بخش های ضروری اجرا می شوند.

کامپیوتر خود را در حالت Safe Mode ریستارت کنید

در مرحله ی بعد وارد Task Manager شوید و هر برنامه ای که برای شروع ویندوز آغاز می شود را غیر فعال کنید. حال هر دو بخش یاد شده را خارج کنید و سیستم خود را مجددا راه اندازی کنید و ببینید که مشکل ایجاد شده برطرف شده است یا خیر.

کامپیوتر خود را در حالت Safe Mode ریستارت کنید

هایبرنت را مجددا فعال سازی کنید

هایبرنت یکی دیگر از حالت های صرفه جویی در برق است که ویندوز در اختیار شما قرار می دهد، با این وجود مشخص شده است که در حالت اسلیپ اختلال هایی ایجاد می کند بنابراین می توانید این گزینه را غیر فعال کرده و سپس آن را فعال کنیم تا ببینیم این مشکل برطرف می شود یا خیر.

در گام نخست باید کلید Windows را در کیبورد انتخاب کرده و سپس دستور cmd را در بخش جستجو تایپ کنید. حال باید روی Command Prompt کلیک کرده و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید.

زمانی که از شما خواسته شد با یک پنجره کنترل حساب کاربری وارد شوید گزینه Yes را انتخاب کنید.

خطوط فرمان زیر را تایپ کنید و سپس گزینه Enter را پس از هر بخش انتخاب کنید.

هایبرنت را مجددا فعال سازی کنید

powercfg.exe /hibernate off powercfg.exe /hibernate on

حال ویندوز خود را مجددا ریستارت کنید و بررسی کنید که مشکل شما برطرف شده است یا خیر.

تنظیمات power settings را بررسی کنید

آخرین روشی که در این بخش قصد داریم به مرور آن بپردزایم مرور تنظیمات power settings است.

تنظیمات power settings را بررسی کنید

صفحه کلید خود لوگوی ویندوز و R را به صورت همزمان فشار دهید و سپس در بخش جستجو عبارت powercfg.cpl را تایپ کرده و سپس اینتر کنید.

سپس روی Change plan settings کلیک کنید

مطابق تصویر گزینه دوم را انتخاب کنید و سپس روی Change plan settings کلیک کنید.

روی Change advanced power settings کلیک کنید.

روی Change advanced power settings کلیک کنید.

در این بخش وارد Sleep شوید و به wake timers to expand بروید و Enable را انتخاب کنید.

wake timers to expand بروید و Enable را انتخاب کنید

سپس گزینه Ok  را انتخاب کنید و ویندوز خود را ریستارت کرده و مشکل موجود را بررسی کنید.

در کنار موارد یاد شده در نظر داشته باشید که بهتر است درایور های ویندوز خود را بررسی کرده و در صورت نیاز آن ها را به روز رسانی کنید. این روش نیز می تواند برای حل مشکل ویندوز و حالت اسلیپ کاربردی باشد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها