روی هوا آنلاین بمانید!

0
792

کالاسودا – ایرباس و دلتا برای عرضه اینترنت ۵G در داخل هواپیماها با اسپرینت همکاری میکنند.

بسیاری از افرادی که با هواپیما به منظور امور کاری و تفریحی سفر میکنند، وای فای رایگان در هواپیما را یک نعمت میدانند. انها میتوانند تا فاصله رسیدن به مقصد موردنظر ایمیلهایشان را چک کرده و در شبکه های اجتماعی پست بگذارند. اما گاهی به دلیل سرعت پایین اینترنت داخل پروازها این امر اتفاق نمی افتاد.

ایرباس با همکاری شرکت هواپیمایی دلتا و اپراتور اسپرینت به فکر حل این مسئله افتاده اند و تصمیم دارند که اینترنت نسل پنجم را در پروازهای خود اجرایی کنند.  البته در این همکاری نام شرکتهای دیگری همانند اسپرینت، ایرتل و استارتاپ ماهواره ای وان وب نیز برای توسعه اینترنت ۵G در خدمات وای فای داخل پرواز به چشم میخورد.

آنها نام این همکاری را “اتحاد هوایی یکپارچه” نامیده اند و هدف خود را توانمندسازی اپراتورهای موبایل برای ارائه خدمات به مسافران هوایی از طریق تکنولوژی ماهواره ای نامیده اند. هنوز منافع مالی و جزئیات قرارداد فاش نشده است.

این اتحاد نه تنها موجب توسعه نرم افزارها و سخت افزارهای جدید برای پشتیبانی میشود، بلکه سبب کاهش اصطکاک میان ارائه کنندگان خدمات تلفن همراه و شرکتهای هواپیمایی و شرکتهای ماهواره ای میشود که اغلب افزایش قیمتها را دلیل کیفیت بهتر میدانستند.