زائران از وصل شدن به وای فای ناشناس خودداری کنند 

0
189

پلیس فتا از زائران عتبات عالیات در ایام اربعین خواست تا از وصل شدن به وای فای ناشناس خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، زائران عتبات عالیات در ایام اربعین به دلیل ازدحام جمعیت ممکن است دچار مشکلات سایبری شوند که برای جلوگیری از چنین مشکلی، پلیس فتا اخطارهایی به آن ها داده است.

طبق اعلام پلیس فتا، زائران در طول مسیر راهپیمایی از اتصال به شبکه‌های ناشناس وای‌فای و اینترنت رایگان پرهیز کنند. آن ها می توانند در صورت نیاز به اینترنت یا از اینترنت سیم‌کارت همراه خود استفاده کنند یا به شبکه‌های مطمئن متصل شوند. استفاده از شبکه های ناشناس امکان دسترسی به محتویات داخل گوشی و سرقت اطلاعات زائران را فراهم می کند.

از سویی دیگر، زائران اربعین حتما نباید رم و حافظه‌های جانبی تلفن همراه را با خودشان به همراه داشته باشند زیرا در صورت مفقود شدن رم گوشی، به راحتی امکان سرقت اطلاعات و محتویات داخل آن وجود دارد.

همچنین امکان راه یافت و بد افزار به گوشی زائران از طرق مختلف وجود دارد که به همین دلیل پلیس فتای ناجا از زائران خواسته که در طول سفر از بازکردن پیام‌ها، ایمیل‌ها و لینک‌های ناشناسی که برایشان ارسال می‌شود خودداری کنند و این پیام‌ها را از تلفن همراهشان پاک کنند.

این در حالی است که زائران باید به تبلیغات و لینک‌های ناشناسی که در شبکه‌های اجتماعی برایشان ارسال می‌شود، توجه نکنند و فریب این موارد را نخورند.

توصیه دیگر پلیس فتا به زائران این است که درصورت نیاز به تعمیر تلفن همراه، حتما تلفن همراه خود را در مراکز مجاز تعمیر کنند و از سپردن گوشی به افراد ناشناس خودداری کنند. در غیر اینصورت خطر سرقت تلفن همراه یا اطلاعات درون آن از سوی تعمیرکاران ناشناس برای زائران وجود دارد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها