سرمایه گذاری سنگین مایکروسافت در زمینه هوش مصنوعی برای کمک به معلولین

0
281
سرمایه گذاری سنگین مایکروسافت در زمینه هوش مصنوعی برای کمک به معلولین

امروزه بسیاری از شرکت های فناوری مانند مایکروسافت مانند به دنبال راه هایی برای بهبود دسترسی به محصولات خود حصوصا برای افراد معلول هستند. به عنوان مثال این شرکت در سال گذشته کنسول Xbox Adaptive controller را برای افراد معلول طراحی کرده بود.

سرمایه های عظیم در بخش هوش مصنوعی

اخیرا این شرکت در حال بررسی ایده معرفی کنسول ایکس باکس با کمک خط بریل است. مایکروسافت اعلام کرد که برای دومین سال متوالی به دنبال سرمایه گذاری روزانه 25 میلیون دلار برای پروژه های هوش مصنوعی است که به دسترس پذیری آنها کمک خواهد کرد.

طبق گفته مایکروسافت در مجموع هفت سرمایه گذار دیگر نیز در این پروژه هستند که شامل  دانشگاه کالیفرنیا، برکلی؛ بخش چشم و گوش بیمارستان ماساچوست، بیمارستان آموزشی دانشکده پزشکی هاروارد؛ دانشگاه ایالتی بیرمنگام در انگلستان؛ دانشگاه سیدنی استرالیا؛ تکنولوژی Pison از بوستون؛ و  موسسه Glenmont نیویورک است.سرمایه های عظیم در بخش هوش مصنوعی

دستبند حساس به اعصاب

پروژه های انجام شده توسط این گروه شامل انواع دستگاه هایی هستند که برای افراد دارای معلولیت طراحی شده اند. به عنوان مثال، یکی از این پروژه ها یک دستبند حساس به اعصاب هستند که حرکات میکرو را تشخیص داده و آنها را به کلیک های موس تبدیل می کنند. مثال دیگر نیز یک کلاه پوشیدنی است که می تواند اطلاعات EG را بخواند و آن را به فضای ابری ارسال کند تا هشدارهای مربوط به تشنج و سایر هشدارها را ارائه کند.

طبق گفته مری بلارد، معمار ارشد بخش دسترسی ها در مایکروسافت : چیزی که بیشتر در مورد این هدف برجسته است این است که چگونه می توان از هوش مصنوعی مانند چت روم یا جمع آوری داده ها استفاده کرد که واقعا ارزش عظیمی و انقلابی در تکنولوژی ایجاد می کنند.”

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها