سفر پهپاد خندان به ایستگاه فضایی بین المللی  

0
494

کالاسودا_پهباد خندان نام یک تکنولوژی منحصر به فرد است که توسط گروهی از پژوهشگران آلمانی با هدف، پژوهش و بررسی وارد فضا شده است.

بر اساس خبرهای دنیای فناوری، گروهی از پژوهشگران آلمانی تبار نوعی پهباد با چهره ای خندان طراحی کرده اند، که به زودی وارد فضا می شود.

محققان آلمانی پهپادی با صورت خندان ساخته اند که قرار است به ایستگاه فضایی بین المللی برود و به فضانوردان کمک کند.اما ماجرای این ربات خندان چیست ؟ این رابت که با نام Cimon شناخته می شود، قرار است به به فضانوردان کمک کند. درواقع  این ربات یا پهپاد خندان موسیقی را درک می کند و بیش از هزار جمله را نیز ادراک کرده و بیان می کند.

اگر با خواندن این سطور به  یاد فیلم های علمی/تخیلی افتاده اید، حق دارید چرا که این ربات در سال جاری به ایستگاه فضایی بین المللی فرستاده می شود و رفتارهایی مشابه با همان فیلم ها را نشان می دهد .

بر اساس اطلاعات اولیه، سازمان فضایی آلمان برای نخستین بار در یک پرواز پارابولیک  پهپاد را در میکروجاذبه آزمایش می کند. در این پرواز یک هواپیمای ایرباس A۳۱۰ با شیب زیادی پرواز می کند و شیرجه می زند تا تاثیر بی وزنی را شبیه سازی کند.

این تکنولوژی هوشمند به شیوه ای طراحی شده که به راحتی حرکت کرده و در گوشه و کنار ایستگاه پرواز کند. در نتیجه  در امور فنی کمک کند، خرابی سیستم ها و خطرات را گزارش کند و البته نوعی سرگرمی برای فضانوردان نیز فراهم کند. چنین فرایندی نیاز به هوش مصنوعی قدرتمندی دارد . و دقیقا نیز همین طور است چرا که مغز ربات پهپاد مذکور مجهز به هوش مصنوعی است. این ربات ۵ کیلوگرم وزن دارد و از یک نمایشگر ۸ اینچی استفاده می کند.

سازنده این ربات الکساندر گرست دانشمند جئوفیزیک آلمانی  است. به همین دلیل ربات با صورت و صوت سازنده خود آشناست. تیل آیزنبرگ رهبر این پروژه می گوید: Cimon یک دستیارشخصی با قابلیت شناسایی صوت و صورت است. ما قصد داریم با ارسال ربات آسمان تاثیرات روانشناختی ماموریت های فضایی طولانی روی فضانوردان واقدامات لازم را برای بهبود شرایط و به خصوص کاهش استرس فضانوردان بررسی کنیم.