سنجش از راه دور با شرکت های دانش بنیان

0
807

شرکت های دانش بنیان ایرانی دست به استفاده از تکنولوژی سنجش از راه دور برای کمک به صنایع مختلف کشور زده اند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، ایران از سال های گذشته با استفاده از تکنولوژی سنجش از راه دور در صنایع مختلف اقدام به بررسی اوضاع می کرده که حالا شرکت های دانش بنیان قرار است با تکیه بر ماهواره در این زمینه برای روستاها فعالیت کنند.

سنجش از راه دور چیست؟

سنجش از راه دور یک راهکار برای بررسی موارد مختلف در زمینه های متکثر و صنایع متفاوت است که از ۱۰۰ سال قبل به کار گرفته می شده. در طول این یک قرن با پیشرفت تکنولوژی، ابزار به کار گرفته شده در سنجش از راه دور نیز پیشرفت هایی داشته اند. ابتدا از بالن های طنابی در لین زمینه استفاده می شد و سپس هواپیما و پس از آن فضا پیما جای آن ها را برای سنجش از راه دور گرفتند.

سنجش از راه دور در ایران

سنجش از راه دور در ایران نیز مانند دنیا قدمت قابل توجهی دارد . امروز ایران پایش از راه دور را با تکیه بر ماهواره انجام می دهد و حالا قرار شده این فناوری در کشور به صورت ویژه برای روستاها و از سوی شرکت های دانش بنیان انجام شود.

سنجش از راه دور در روستاها

در این رابطه، ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اقدام به بهره‌گیری از خدمات شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه این خدمات در روستاها کرده است.
سامانه پایش ماهواره‌ای و مدیریت اراضی کشاورزی، سامانه پهنه‌بندی و هشدار مخاطرات طبیعی، سامانه پزشکی از دور و سامانه آموزش از دور از جمله خدماتی است که در روستاها به کمک ماهواره ارائه خواهد شد. این سامانه‌ها با استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در حوزه سنجش از دور انجام خواهد شد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها