سهم صنایع از شرکت های دانش بنیان

0
311

ایران حدود 4 هزار شرکت دانش بنیان دارد که هر کدام از صنایع کشور سهمی در این شرکت ها دارا هستند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، اقتصاد ایران این روزها توجه خاصی به شرکت های دانش بنیان دارد و برهمین اساس بیش از 4 هزار شرکت دانش بنیان به ثبت رسیده و صنایع مختلف در این شرکت ها سهم متفاوتی دارند.

طبق اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تا پایان سال 97 شرکت‌های دانش‌بنیان توانستند 140 هزار نفر را در حوزه‌های مختلف به کار بگیرند. اما در مورد سهم صنایع مختلف از شرکت های دانش بنیان آمارهای متفاوتی وجود دارد. این آمارها نشان می دهد که فناوری اطلاعات بیشترین سهم از شرکت های دانش بنیان را در اختیار دارد.

 یک چهارم شرکت های دانش بنیان در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت دارد به این معنی که تعداد شرکت های دانش بنیان این حوزه در حدود 1300 شرکت است. از سویی دیگر اعلام شده که حدود 500 تا 1000مورد از شرکت‌های دانش‌بنیان به‌نوعی مرتبط با حوزه انرژی و نفت و گاز است.

صنایع دیگر همچون صنعت فولاد یا صنعت حمل و نقل کشور نیز از شرکت های دانش بنیان سهمی دارند. البته سهم این صنایع به صورت دقیق بیان نشده اما در جدیدترین آمار، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرده که 60 شرکت دانش بنیان در صنعت حمل و نقل ایران فعالیت می کنند.

این در حالی است که صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نهادی است که به صورت مستقیم با شرکت های دانش بنیان به ویژه شرکت های دانش بنیان حوزه فناوری ارتباط دارد و به همین دلیل به حمایت است این شرکت ها می پردازد تا رشد شرکت های دانش بنیان در حوزه فناوری اطلاعات را شاهد باشد.

از جمله خدماتی که این صندوق به این شرکت ها ارائه می‌دهد می‌توان به بهره‌مندی از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی، بهره مندی از کلیه حمایت‌های قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، تخفیف های مالیاتی، تسهیلات لیزینگی خرید تجهیزات و مواد آزمایشگاهی، تخفیف در خرید تسهیلات بیمه و معافیت گمرکی اشاره کرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها