شکایت فضایی ایران از آمریکا

0
265
Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2018-03-27 10:02:08Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com~¦ÿëLZþ

ایران از آمریکا به دلیل تحریم فضایی به دادگاه لاهه شکایت کرد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، ایران از آمریکا به دلیل تحریم فضایی به دادگاه لاهه شکایت کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرده که سازمان فضایی ایران، پژوهشگاه هوافضا و مرکز تحقیقات فضایی ایران را تحریم می کند. تحریم این سازمان های مرتبط با اقدامات فضایی ایران به گونه ای خواهد بود که سازمان های فضایی و شرکت های مرتبط با این فناوری از نظر آمریکا اجازه همکاری با فناوری فضایی ایران نخواهند داشت. همچنین تبادلات مالی مربوط به این پروژه ها با ایران امکان پذیر نخواهد بود. اگر شرکت یا سازمانی در جهان خلاف تصمیم آمریکا در این زمینه اقدام کند از سوی ایالات متحده جریمه خواهد شد. همچنین در این صورت آمریکا هر گونه همکاری خود با این نهادها را پایان خواهد داد.

در واکنش به این اقدام آمریکا، ریاست جمهوری در حال جمع‌آوری مستنداتی برای شکایت به دیوان دادگستری بین المللی لاهه در خصوص اثرات تحریم یکجانبه آمریکا از ابعاد حقوقی، فنی و مالی است.

این در حالی است که حوزه فضایی ایران هم اکنون در حال همکاری با کشورهایی است که از ابتدا با ایران هم دیدگاه بوده و اینطور نیست که با نظر آمریکا بخواهند نظرشان را عوض کنند. بنابراین ایران امیدوار است که در سطح بین المللی به هیچ عنوان پروژه های ما تحت تأثیر قرار نگیرد و هم اکنون نیز ایران در حال شروع مذاکره با این کشورها است که همفکری داشته باشد و اگر مشکل حقوقی پیش آمد چه راه حلی برای آن اتخاذ می کنند.

برای ایران از ابتدا نیز هیچ زمان خرید تجهیزات فضایی به راحتی اتفاق نمی افتاده؛ چرا که تجهیزات فضایی در برخی حوزه ها مصرف دوگانه دارد و علاوه بر بحث فضایی می تواند در جاهای دیگری مانند حوزه نظامی مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین اقدامات ایران همیشه زیر ذره بین بوده و محدودیتها همیشه وجود داشته است. خرید تجهیزات فضایی تاکنون از کشورهایی بوده که مثل سایر پروژه های بین المللی، در یک حاشیه امن قرار دارند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها