صف های طولانی کارت سوخت در پست ها

0
170

هنوز بسیاری از مالکان وسایل نقلیه نتوانسته اند کارت سوخت خود را دریافت کنند و صف های طولانی در مراکز پست برای دریافت این کارت ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، اگرچه استفاده از کارت سوخت از ۲۲ مرداد الزامی شده اما تنها ۵ درصد از ایرانی ها کارت سوخت شخصی دارند.

بنابراین گزارش، اعلام شده که علی‌رغم اجرای این طرح، متقاضیان سوخت هم‌چنان از کارت سوخت جایگاه‌داران استفاده می‌کنند و می‌توان گفت از زمان اجرای طرح الزام استفاده از کارت سوخت، تنها پنج درصد متقاضیان از کارت سوخت شخصی خودشان برای سوخت‌گیری استفاده می‌کنند، چون هنوز زیرساخت‌های اجرای این طرح عملیاتی نشده است.

این در حالی است که اگر به مراکز پست مراجعه کنید با صف های طولانی دریافت کارت سوخت مواجه می شوید. صف های طولانی از کسانی که هنوز کارت سوخت ندارند.

در حالی که ثبت نام برای دریافت کارت سوخت از آذر ۹۷ کلید خورده اما هنوز بسیاری اقدام به داشتن این کارت نکرده اند. شاید به این دلیل بوده که عده ای تصور نمی کردند داشتن کارت سوخت الزامی نباشد. از این رو علیرغم تاکیدات شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی درصد کمی از دارندگان وسایل نقلیه برآب دریافت کارت سوخت اقدام کرده اند.

شرکت پالایش و پخش نیز چاره ای جز مجاز کردن دریافت سوخت با کارت سوخت جایگاه های فروش بنزین نداشته تا کسانی که کارت سوخت ندارند بتوانند از کارت سوخت جایگاه های فروش سوخت برای خرید سوخت استفاده کنند.

اگرچه دولت معتقد است که این طرح به کاهش مصرف بنزین کمک می کند اما عده ای نیز از آن انتقاد می کنند. عده ای معتقدند که الزام مردم به استفاده از کارت سوخت شخصی باید محدودیت‌هایی در استفاده از کارت سوخت جایگاه‌ها از قبیل کاهش تدریجی لیتراژ سوختگیری یا پرداخت هزینه اضافی بابت حق‌الزحمه استفاده از کارت سوخت جایگاه‌ها ایجاد شود. به زعم آنان در غیر این صورت استفاده از کارت سوخت شخصی برای مردم الزام‌آور نخواهد بود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها