غرامت 500 میلیون دلاری اپل برای خاتمه پرونده کند کردن گوشی‌ها

0
976
A customer tries on a new iPhone 7 Plus in Australian's flagship Apple store in Sydney, September 16, 2016 as the iPhone 7 range goes on sale for the first time. REUTERS/Jason Reed

غرامت 500 میلیون دلاری برای خاتمه و حل و فصل پرونده دادگاهی اپل تعیین کرد. این پرونده در خصوص کند شدن مدل‌های قدیمی آیفون بود که هنگام رونمایی مدل‌های جدید پیش می‌آمد تا دارندگان گوشی‌های قدیمی را برای خرید جایگزین و مدل‌های جدیدتر ترغیب کند.

به گزارش کالاسودا و به نقل از Gadgetsnow،  همه، شاکیان این پرونده‌ها معتقدند که حتی اگر این اقدام اپل از سر مصلحت بوده، باید قبل از انتشار آپدیت‌های جدید، مردم را از آن‌ باخبر می‌کرده و به آن‌ها اعلام می‌کرده که پس از نصب نسخه‌های جدید سیستم‌عامل، گوشی‌های قدیمی ‌کند می‌شوند.

طرح اولیه پیشنهادی برای حل و فصل این پرونده هفته گذشته افشا شد و نیازمند تائید قاضی منطقه به نام ادروارد داویلا در سن خوزه کالیفرنیا است.

خسارت اپل به هر آیفون حدود 25 دلار تعیین شده است که با توجه به اینکه تعداد گوشی‌های زیادی درگیر این ماجرا شدند، تقریبا کمترین مبلغی که اپل برای آنها باید بپردازد چیزی حدود 310 میلیون دلار به جز جریمه خود دادگاه است.

این شرکت کوپرتینویی سریعا واکنشی به این موضوع نشان نداده است. این درخواست مصالحه بیشتر برای مالکین گوشی‌های آیفون 6 به بعد مانند آیفون 6، 6 پلاس، 6S، 6S plus ، آیفون 7 ، 7 پلاس یا SE است که سیستم عامل ios 12.1  روی آنها اجرا می‌شده است. آن همچنین شامل گوشی‌های آیفون 7 و 7 پلاس است که سیستم عامل آنها ios 11.2 از تاریخ 21 دسامبر 2017 بوده است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها