فرانسه نظارت بر واتساپ را تشدید می کند

0
305

کالاسودا_فرانسه قصد دارد حجم نظارت بر واتساپ و سایر پیام رسان های خارجی را چند برابر کند. این نظارت با هدف کاهش نفوذ هکرها د ر فرانسه انجام می شود.

به نظر می رسد فرانسوی ها نسبت به امنیت سایبری شبکه های پیام رسان به شدت حساس شده اند. چرا که قصد دارند میزان نظارت بر شبکه های پیام رسان را چند برابر کنند.

شاید بسیاری از کاربران ندانند،در دوران انتخابات در اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی استفاده از واتس اپ و تلگرام در ساسر خاک فرانسه  ممنوع شد.چرا که  امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه و تیم وی بارها در دوران رقابت های انتخاباتی هدف حمله هکرها قرار گرفتند.

سخنگوی وزیر فناوری دیجیتال فرانسه در این خصوص می گوید؛ “این کشور برای جلوگیری از جاسوسی مکالمات شخصی میان مسئولان عالی رتبه سامانه پیام رسان بومی خود را توسعه می دهد.”

وی افزود : این کشور برای جلوگیری از جاسوسی مکالمات شخصی میان مسئولان عالی رتبه این کشور سامانه پیام رسان بومی خود را توسعه می دهد.

جالب است بدانید هیچ یک از اپلیکیشن های کنونی نظیر واتس اپ و تلگرام که چنین خدماتی ارائه می دهد در فرانسه مستقر نیستند که این موضوع به نگرانی ها از بی احتیاطی های احتمالی در این باره دامن می زند.بنابراین به نظر می رسد محور حساسیت های فرانسه در خصوص پیام رسان ها به همین موضوع خارجی بودن آن ها و احتمال جاسوسی باز می گردد.

یکی از اعضای کنگره فرانسه در این خصوص گفت : «ممکن است نقایصی مانند آنچه در فیسبوک رخ داد، باز هم اتفاق بیفتد ، ما باید راهی برای داشتن یک پیام رسان رمز نگاری شده داشته باشیم که از سوی آمریکا یا روسیه رمز گذاری نشده باشد»

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید