فریب پیامک های سهمیه بندی بنزین را نخورید

0
104

پیامک هایی تحت عنوان سمیه بندی بنزین این روزها برای افراد ارسال می شود که همگی با نقشه کلاهبرداری است و نباید فریب آن ها را خورد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، در حالیکه گفته شده بنزین سهمیه بندی نخواهد شد، عده ای با ارسال پیامک هایی تحت عنوان سهمیه بندی بنزین در تلاش هستند که از مالکان وسایل نقلیه سواستفاده کنند.

بنابراین گزارش، ارسال پیامک سهمیه‌بندی بنزین در ابتدا تنها با شماره ۹۸۵۰۰۰۵۷۰۵۴ صورت می‌گرفت اما چند روزی است که پیامک‌ها با شماره‌های مختلف از جمله  9821000000150 ارسال می‌شوند البته این بار بعد از چند ساعت، پیامکی با محتوای “پیامکی با عنوان سهمیه‌بندی بنزین برای شما ارسال شده است. این پیامک کلاه‌برداری بوده و در صورت وارد کردن اطلاعات کارت بانکی، سریعا رمز دوم کارت را تعویض نمایید.” ارسال می‌شود.

فرایند کار این افراد اینگونه است که با دریافت اطلاعات کامل کارت بانکی و اخذ مبلغ ناچیز اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کنند. این همان فیشینگ و کلاهبرداری و سرقت اطلاعات کارت های بانکی افراد است که از طرف مختلف انجام می شود.

، در همین رابطه، پلیس فتا نیز هشدار داده که به منظور ثبت‌نام و تکمیل فرایند دریافت کارت سوخت متقاضیان حتما به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کنند البته در این بین پلیس اقداماتی را برای کنترل این شیوه کلاه‌برداری انجام داده است اما  تمام شهروندان نیز باید به این مساله آگاهی داشته باشند که فریب کلاه‌برداران را نخورند.

یادآور می شود که بیژن نامدار زنگنه  وزیر نفت در آخرین صحبت‌های خود در این باره گفته که درباره سهمیه‌بندی بنزین و دو نرخی کردن قیمت این فرآورده تصمیمی اتخاذ نشده و به ما ابلاغ نشده است اما برای همه خودروهایی که در ایران شماره شده‌اند، کارت هوشمند سوخت صادر شد، فایده کارت سوخت در زمان سهمیه‌بندی است و غیر از آن بی‌معناست.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها