قبض الکترونیکی قیمت را افزایش نمی دهد

0
781

ابهاماتی در خصوص صدور قبض الکترونیکی برق وجود داشته که یکی از آن ها افزایش قیمت تعرفه برق است و حالا اعلام شده که با صدور قبض الکترونیکی، تعرفه برق افزایش نمی یابد.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، قرار است از مهرماه کل کشور دیگر تجربه قبض برق کاغذی را نداشته باشد و قبوض برق به صورت الکترونیکی برای مشترکان صادر شود.

در این رابطه اعلام شده که فرایند ثبت اطلاعات مشترکان برای حذف قبض کاغذی برق از سه ماه قبل در کشور آغاز شده است و براساس آخرین بررسی صورت گرفته تاکنون از میان ۳۶ میلیون مشترک برق بیش از ۳۲ میلیون مشترک اطلاعات خود را در سامانه مربوطه ثبت کرده‌اند. در این میان حدود سه میلیون مشترک اطلاعات خود را در این سامانه ثبت نکرده‌اند که می‌توانند در اسرع وقت با ارسال شناسه قبض خود به شماره ۲۰۰۰۱۵۲۱ اطلاعات  را در سامانه طرح ملی قبض سبز ثبت کرده تا پس از این قبض آنها به صورت پیامکی و الکترونیکی ارسال شود.

پس از حذف قبض کاغذی صورتحساب مشترکان از طریق پیامک برای آن‌ها ارسال و در آن به صورت خلاصه مبلغ قبض، تاریخ پرداخت و شناسه قبض وجود دارد. مشترکان برای اطلاع از جزئیات قبض خود مانند کم‌باری، پرباری، ضرایب خاص و ساختار تعرفه می‌توانند با مراجعه به سایت‌ شرکت‌های توزیع اصل قبض خود را دریافت کنند.

قیمت برق افزایش نمی یابد

اما این سوال همواره برای مشترکان برق کشور وجود داشته که آیا با الکترونیکی شدن قبوض، تعرفه برق افزایش می یابد؟ در پاسخ به این سوال نیز اعلام شده که با اجرای این برنامه فقط قبض پیامکی و الکترونیکی جایگزین قبض کاغذی شده است و هیچ تغییری در نحوه محاسبه، مالیات، عوارض و سایر جزئیات قبض رخ نداده است و رویه محاسبه هزینه برق مشترکان کماکان مانند قبل است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها