محققان گوگل، معضل اعتیاد به گوشی را بررسی می کنند

0
1167

کالاسودا شرکت های فناوری مانند اپل و گوگل در حال کار روی راه هایی هستند تا به ما کمک کنند که میزان وابستگی خود را به دستگاه های دیجیتال کم کنیم.

 

راهکار عبور از اعتیاد به فضای مجازی

اپل به تازگی یک ابزار Screen Time برای آیفون راه اندازی کرده و گوگل نیز digital Wellbeing را به عنوان یک ابزار مشابه برای دستگاه های اندرویدی و دیگر محصولات منتشر کرده است. این محصولات در شرکت های بزرگ فناوری، راهکار های عبور از بحران اعتیاد به گوشی را برای مشتریان فراهم می کنند.

تعدادی از محققان گوگل، در حال حاضر مطالعه ای را انجام داده اند تا ببینند که چگونه یک فرد به طور متوسط در طول روز از تلفن همراه و دستگاه های وابسته استفاده می کند. آنها می خواهند به مصرف کننده کمک کنند که روی زمان مصرفی خود در تکنولوژی مدیریت کرده و آن را بهینه کند.

محققان در یک پست وبلاگی جزئیات این مطالعه را آشکار کرده اند. آنها به طور کلی، از طریق ظهور رسانه های اجتماعی، ایمیل و اخبار و دسترسی روزانه مردم به این موارد، احساس مسئولیت کردند تا از میزان وابستگی به آن و در نتیجه از استرس های مربوط به آن کم کنند.

در این پست وبلاگی چندین دلیل برای این کار اعلام شده است. اول اینکه گوشی های هوشمند برای درگیر کردن مردم ساخته شده اند و ترک عادت استفاده از آنها دشوار است.

یکی از دلایل مهم دیگر نیز احساس مسئولیت کاربران به پاسخگویی سریع به پیام هاست و این مسئله آنها را مجبور می کند که همیشه آنلاین باشند.

 

انتخاب زمان مناسب آفلاین شدن

بررسی گوگل همچنین این نکته را یادآور شده است که در حالی که بسیاری از مردم به دنبال قطع ارتباط با گوشی و دنیای آنلاین هستند، اما دوست دارند زمان جدا شدن از گوشی را نیز خودشان انتخاب کنند. چرا که بسیاری از آنها در مواردی که باتریشان در حال اتمام است یا گوشی شان را در خانه جا گذاشته اند، دچار استرس می شوند. این حس موجب استرس آنها شده و دوست دارند بدانند که چه کسانی به آنها پیام  فرستاده اند. بنابراین دوست دارند که زمان آفلاین شدن را خودشان انتخاب کنند.

محققان گوگل این رفتار را به تنهایی مورد بررسی قرار ندادند و در این راه با شرکت های فناوری دیگری که می توانستند به آنها کمک کنند، تعامل داشتند. آنها به این نتیجه رسیدند که گوشی ها باید راه های قطع ارتباط و زمان صرف شده در اینترنت را به کاربر یادآور شوند. همچنین وسوسه برای آنلاین شدن را با ارسال نوتیفیکیشن کم کنند. همچنین آنها باید امکان قطع اتصال به صورت جزئی را با محدود کردن یک سری اپلیکیشن ها تسهیل بخشند. در حال حاضر گوگل و اپل این کار را با دو ابزار Digital Wellbeing و screen time انجام می دهند.

با عضویت در کانال تلگرام کالاسودا در جریان آخرین خبرهای حوزه فناوری قرار بگیرید