مقامات دولتی درخواست کردند: استفاده از روباتهای قاتل ممنوع شود

0
334
مقامات دولتی درخواست کردند: استفاده از روباتهای قاتل ممنوع شود|کالاسودا

مقامات دولتی درخواست کردند: استفاده از روباتهای قاتل ممنوع شود|کالاسوداکالاسودا – دولت ها از محققان هوش مصنوعی خواستند تا استفاده ار ربات های قاتل را ممنوع کنند.

تکنولوژی هوش مصنوعی و کاربرد آن در روباتها امروزه با پیشرفتهای زیادی روبرو بوده است و به حوزه های زیادی نیز کشیده شده است. بسیاری از دولتها ارتشی از روباتها و پهبادهای قاتل برای خود طراحی میکنند تا ارتش خود را قوی تر کنند و جنگ آینده در واقع جنگ میان روباتها باشد نه انسانها.

اما این مسئله ای است که ذهن مقامات دولتی کشورهای مختلف را به خود مشغول کرده است، خصوصا کشورهایی که صلح طلب هستند، خواستار این مسئله شده اند که از استفاده از این روباتهای قاتل خودداری به عمل آید و ممنوعیتهایی برای استفاده از آنها در سراسر دنیا لحاظ شود. شروع این مسئله با نامه ای با عنوان “موضع جهانی مستحکم (علیه سلاحهای هوش مصنوعی)” از جانب سران استرالیا و کانادا به مقامات دیگر کشورها بوده است و انها را به مقاومت و ممنوعیت در استفاده علیه سلاحهای هوش مصنوعی دعوت کرده است.

این نامه که توسط بیش از 300 متخصص هوش مصنوعی و روباتیک نیز به امضا رسیده است، به کنفرانس سازمان ملل متحد نیز فرستاده شده است و این افراد نگرانی خود را از استفاده از این سیستمهای خودکار کشنده که هیچ کنترل و احساس انسانی ندارند ابراز کرده اند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها