وی چت کلمات کرونایی را سانسور می‌کند

0
615

مطالعات نشان می‌دهد که وی چت کلمات کلیدی در مورد کرونا ویروس را سانسور می‌کند. همچنین پلتفرم چینی استریم لایو YY نیز به سانسور محتوای کرونا ویروس پرداخته است.

به گزارش کالاسودا و به نقل از ورج، برای اینکه به چنین نتیجه ای رسیده شود، گروه تحقیقاتی Citizen Lab مکالمات چت گروهی در مورد ویروس کرونا نوشت و آنها را به سه اکانت آزمایشی در کانادا و چین فرستاد. متن مکالمه شامل مقاله و تکست بود.

این گروه وابسته به دانشگاه تورنتو است و این پیام ها را از اکانت وی چت کانادایی به فرد چینی فرستاده بود و مشاهده کرد که چه پیام هایی به اکانت چینی رسیده است. در هفته اول تعداد کلمات مرتبط با کرونا که سانسور شد 123 واژه بود، اما این تعداد تا هفته دوم به 516 کلمه کلیدی افزایش یافت.

در استریم YY که شبیه Twitch یا Mixer است، در تاریخ 31 دسامبر 2019، 45 کلمه کلیدی به لیست سیاه اضافه شدند. Citizen Lab نشان داد که 5 مورد از این کلمات کلیدی در 10 فوریه حذف شدند. لیست سیاه YY بر خلاف وی چت که از یک سرور راه دور برای سانسور استفاده می‌کند، در خود برنامه است.

مقامات بهداشت عمومی چین نخستین بار در پایان ماه دسامبر به سازمان بهداشت جهانی در مورد ویروس اطلاع دادند. سانسور حداقل از اول ژانویه ادامه داشته و تا شدیدترین قسمت شیوع ادامه داشته است. WeChat دارای بیش از یک میلیارد نفر کاربر فعال ماهانه است – این بدان معنی است که بسیاری از کاربران ممکن است اطلاعات مهمی در مورد کرونا ویروس و همچنین چگونگی جلوگیری از شیوع آن را از دست داده باشند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها