پروژه xCloud می‌تواند فرصت‌های گیمینگ نامحدودی را خلق کند

0
156

همیشه با ارایه و عرضه فناوری‌ها و تکنولوژی‌های جدید، هیجان بسیاری در میان بازی‌بازان، رسانه‌ها و البته بازی‌سازان شکل می‌گیرد. با استفاده از همین فناور‌ی‌های جدید، فرصت‌ها، اشکال و حالت‌های جدید بسیاری برای گیمینگ و بازی‌های ویدیویی به وجود می‌آید که می‌تواند بازی‌بازان و مردم را هر چه بیشتر و همه جانبه‌تر، سرگرم نماید.

بدون شک یکی از فناوری های جدیدی که دنیای بازی‌های ویدیویی و به صورت کلی، صنعت را دچار تلاطم کرده، بحث گیمینگ به صورت Cloud و مبتنی بر فناوری ابری است. این که بتوانیم تنها با اتصال خود به اینترنت و بدون داشتن کنسول یا دیوایس خاصی، روی تلفن هوشمند، تببت و لپتاپ خود به تجربه عناوین محبوبمان بپردازیم، قطعا هیجان انگیز است و می‌تواند فرصت‌های جدیدی را به روی صنعت باز کند. اما علاوه بر بازی‌بازان و رسانه‌ها، بازی‌سازان نیز نسبت به این فناوری‌های جدید، واکنش هیجان انگیزی نشان می‌دهند و ارایه بازی‌هایشان به صورت های جدید، می تواند برایشان رضایت بخش و هیجان انگیز باشد. در میان بازی‌سازان و استودیوهای بازی‌سازی، به نظر می‌رسد که آقای Craig Duncan از استودیوی Rare، هیجان خاصی در مورد فناوری‌های جدید، مخصوصا پروژه xCloud دارد.

در یک پخش زنده یا لایو استریم جدید، آقای Craig Duncan، رئیس استودیوی Rare در مورد مسائل مختلفی صحبت کرده است. ایشان در مورد آینده بازی‌های ویدیویی، ایکس‌باکس اسکارلت (پروژه اسکارلت، نام رمز برای کنسول نسل بعدی مایکروسافت)، علاقه دوباره مایکروسافت به فضای رایانه‌های شخصی و البته سرویس استریمینگ جدید شرکت مایکروسافت، یعنی پروژه xCloud صحبت کرده است. به نظر می‌رسد که Duncan، آینده صنعت بازی‌های ویدیویی را به خوبی در ذهن خود تداعی کرده و می‌داند که در آینده، فرصت‌ها و احتمالات برای گیمینگ، بی نهایت و نامحدود می‌شود و در را برای سرویس‌های مشابه به xCloud باز می‌سازد. آقای Duncan این چنین توضیح می‌دهد:

دیدن تجربه آن در کنفرانس E3، دیدن این که در مورد برنامه‌های PC Gaming و اسکارلت صحبت می‌کنیم و دیدن کارهایی که با xCloud انجام می‌گیرد، این ها تنها من را به عنوان یک بازی‌باز، یک سازنده و مدیر یک استودیو، هیجان زده می‌کند چرا که من فکر می‌کنم فرصت‌ها برای گیمینگ قرار است به صورت نامحدود باشند. به نظر می‌رسد که ما می‌توانیم کارها را طوری به پیش ببریم که تا به حال موفق به انجام آن نشده‌ایم.

قطعا فرصت‌های فوق‌العاده‌ای در پیش روی صنعت بازی‌های ویدیویی وجود دارد. با سرویس‌های مختلفی که روز به روز در حال پیشرفت هستند و خود را بیشتر و بیشتر در زندگی بازی‌بازان جای می‌دهند، می‌توان تجربه‌های جدیدی به دست آورد و حتی راه و روش گیمینگ را تغییر داد. علاوه بر شرکت مایکروسافت که برنامه‌های کلود و استریمینگ خود را با پروژه xCloud پیش می‌برد، شرکت‌ گوگل نیز با پلتفرم گیمینگ جاه طلبانه و جالب خود به نام استیدیا (Google Stadia)، کار را خیلی سریع آغاز کرده است. در کنار این شرکت‌ها، سونی نیز به لطف قرارداد همکاری بسته شده با مایکروسافت، در حال سرمایه گذاری روی بخش کلود و قدرتمند تر کردن سرویس‌های آنلاین خود است تا بتواند در نسل آینده و به اصطلاح، در آینده صنعت بازی‌های ویدیویی، حرفی برای گفتن داشته باشد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها