نفسهای آخر اولین سرویس پیام رسان؛ تعطیلی مسنجر بلک بری نزدیک است

0
411
نفسهای آخر اولین سرویس پیام رسان؛ تعطیلی مسنجر بلک بری نزدیک است

پیام رسان بلک بری اواخر ماه می ( 10 خرداد ماه) پس از سال ها فعالیت برای همیشه به تاریخ خواهد پیوست و تعطیل می شود. به این ترتیب این پیام رسان که اولین پیام رسان گوشی های هوشمند محسوب می شود با بیش از 5 میلیون دانلود در 8 ساعت اولیه انتشارش به عنوان یک رکورد برای همیشه متوقف خواهد شد.

بیانیه خداحافظی شرکت سازنده

توقف فعالیت این پیام رسان از طریق یک پست وبلاگ رسمی توسط Emtek سازنده اندونزیایی بوده که از سال 2016 توسعه آن را بر عهده داشته است. Emtek این پیام‌رسان را به شکل یک اپلیکیشن با ویژگی‌های مدرن طراحی کرده بود تا بهتر بتواند با اپلیکیشن‌های چت محبوب رقابت کند و سعی کرد که این برنامه را با ویژگی های مدرن حفظ کند اما به نظر می رسد که این تلاش ها فایده ای نداشته است و این شرکت نتوانست رغبتی به استفاده از مسنجر بلکبری در میان کاربران جدید ایجاد کند.

در بخشی از بیانیه شرکت Etmek آمده است: «زمان گفتن خداحافظی است. ما به آنچه که تا به حال ساخته ‌ایم، افتخار می ‌کنیم. اما به هر حال صنعت فناوری سیال و جاری است و با وجود تلاش‌ های مضاعف ما کاربران به پلتفرم‌ های دیگر مهاجرت کرده‌ اند. از سوی دیگر جذب کاربران جدید نیز کار مشکلی است.»

مسنجر بلک بری، اولین پیام رسان گوشی های هوشمند

این پیام رسان که در سال 2005 به بازار عرضه شد، اولین نسخه پیام رسان گوشی های هوشمند بود که موجب شد بسیاری به واسطه استفاده از این پیام رسان ترغیب به خرید گوشی های هوشمند شوند. اما همانطور که می بینید همیشه اولین بودن به معنای ماندگار بودن نیست و این پیام رسان نتوانست با دیگر رقبای قدرتمند خود در این زمینه رقابت کند و میدان را به نفع آنها ترک خواهد کرد.

جالب است بدانید که اولین کاربران پیام‌رسان BBM‌ یا منسجر بلک بری، خود کارمندان بلک ‌بری بودند که از این پیام‌ رسان تحت عنوان مسنجر بلک ‌بری ((BlackBerry Messenger استفاده می‌ کردند. بعد ها در اول آگوست ۲۰۰۵، نسخه‌ عمومی این پیام رسان در دسترس عموم کاربران قرار گرفت. اکنون با گذشت 14 سال، در تاریخ 31 می کاربران باید با این پیام رسان خداحافظی کنند و آن را مانند یاهو مسنجر به تاریخ بسپارند.مسنجر بلک بری، اولین پیام رسان گوشی های هوشمند

اما دلایل شکست این پیام رسان چه بود؟

به نظر می رسد که یکی از دلایل شکست این پیام‌ رسان آن بود که مملو از بازی، کانال‌ های مختلف و تبلیغات گوناگون بود. بلک ‌بری برای رقابت با سایر اپلیکیشن‌ های پیام‌رسان، ویژگی ‌های جدیدی همچون استیکر به برنامه‌ی خود اضافه کرد. اما کاربران برای استفاده از استیکرهای داخل این برنامه باید هزینه پرداخت می کردند و استفاده از آنها رایگان نبود. البته این ویژگی‌ ها در نسخه شرکتی اپلیکیشن وجود ندارد. لازم به ذکر است که بلک بری مسنجر تنها در اندونزی به ‌عنوان بهترین اپلیکیشن پیام‌ رسان گوشی های هوشمند مورد توجه قرار گرفت. در سایر بازارها جز اندونزی، سایر اپلیکیشن‌ های پیام‌رسان از محبوبیت بیشتری برخودار بودند.

پیام رسان بلک بری با قدرت باز می گردد؟

با این حال بلک بری قصد دارد که نسخه ای دیگر به نام BlackBerry Messenger Enterprise که نسخه رمزگذاری شده و امن تر این پیام رسان است را در دسترس عموم برای استفاده شخصی کاربران قرار دهد. نسخه BBMe اکنون برای دستگاه‌ های اندروید از جمله BlackBerry KEY2 Red Edition در پلی استور گوگل عرضه شده است. این اپلیکیشن به زودی در اپ استور اپل نیز عرضه خواهد شد. گفته می شود استفاده از این پیام ‌رسان در سال اول رایگان است و پس از آن به ازای هر ۶ ماه عضویت کاربران موظف به پرداخت ۲۴۹ دلار هزینه به عنوان حق اشتراک هستند.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها