کاربرد هوش مصنوعی در گوشی های هوشمند جدید

0
3250

کاربرد هوش مصنوعی در گوشی های هوشمند جدید رکن اساسی قدرت بالای گوشی های هوشمند به خصوص پرچمدارن است، به طور کلی یادگیری ماشین این روزها در بسیاری از محصولات هوشمند به خصوص گوشی های موبایل جایگاه ویژه ای دارند و اگر اخبار روز دنیای فناوری را دنبال کنید با واژه هوش مصنوعی یا (AI) بسیار رو به رو شده اید. در این بخش قصد داریم به تعریف هوش مصنوعی و همچنین کاربرد هوش مصنوعی در گوشی های هوشمند جدید بپردازیم.

هوش مصنوعی چیست؟

در علم کامپیوتر هوش مصنوعی را هوش ماشینی نیز می گویند، که در مقایسه با هوش طبیعی که توسط انسان ها و همچنین حیوانات نمایش داده می شود را نشان می دهد، به طور کلی اصطلاح هوش مصنوعی برای توصیف ماشین هایی که به تقلید از توابع شناختی مانند یادگیری و حل مسئله پرداخته است، استفاده می شود.

در بخش گوشی های هوشمند این قابلیت تاثیر بسیار زیادی روی بخش های مختلفی دارد که این روزها تمرکز خاصی روی بخش دوربین دارد و در سال 2019 حتی گوشی های هوشمند میان رده هوآوی نیز در بخش دوربین از این قابلیت بهره می برند، قابلیتی که کمتر به چشم می آید اما زمانی که در مقام مقایسه با محصولات دیگر قرار می گیرد، می توان قدرت هوش مصنوعی را مشاهده کنید.هوش مصنوعی چیست؟

کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت گوشی های هوشمند چیست

تراشه های هوش مصنوعی معمولا یک موتور عصبی یا بهتر بگوییم واحد پردازش عصبی هستند. هوش مصنوعی برای پردازش سریع تر تصاویر طراحی شده است که از این چیپست وظیفه پردازش گرافیکی را انجام می دهد، با این تفاوت که به جای تمرکز روی بخش گرافیکی به اجرای محاسبات مهم مربوط به یادگیری ماشینی می پردازد. این تراشه ها وظایف پردازنده ها را کاهش می دهد و این موضوع باعث بهبود شگفت انگیز شارژ باتری گوشی هوشمند نیز می شود.

در حال حاضر گوشی های هوشمند مجهز به پردازنده های پرچمدار جدید کمپانی هواوی و محصولات جدید اپل از این ویژگی پشتیبانی می کنند. در کنار سرعت پردازش سریع تر گوشی های هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی پاسخ به سوال هوش مصنوعی دوربین گوشی چیست این موضوع را باید در نظر بگیریم که این قابلیتدر بخش دوربین قابلیت های جالبی در اختیار کاربران قرار می گیرد، که به مرور آن می پردازیم.کاربردهای هوش مصنوعی در صنعت گوشی های هوشمند چیست

هواوی پیشتار در زمینه هوش مصنوعی است

هواوی اولین کمپانی است که از قابلیت هوش مصنوعی در بخش دوربین استفاده می کند، میت 10 هواوی با استفاده از این قابلیت توانست خود را پیشگام این زمینه مشخص کند. کاربرد هوش مصنوعی در گوشی های هواوی در این سال با میت 10 آغاز شد. کاربرد هوش مصنوعی در mate 10 که از پردازنده کایرین 970 بهره می برد شرایط خیره کننده ای داشت. این گوشی هوشمند با پردازنده کایرین 970 و همچنین واحد پردازش عصبی شرایط توانست شروعی برای قدرتنمایی هواوی در بخش دوریین لقب گیرد.

تشخیص صحنه توسط دوربین، مهم ترین ویژگی هوش مصنوعی در بخش دوربین گوشی هوشمند به شمار می رود، کاربرد هوش مصنوعی در mate 10 به تشخیص 13 نوع صحنه و موضوع محدود می شود که در این میان می توان به تصاویری مانند سگ، گربه، غروب خورشید و…اشاره کرد.

این دوربین به شما کمک می کند تا بتوانید روی این صحنه ها فوکوس بهتری داشته باشید و تشخیص صحنه توسط دوربین به جذابیت های عکس برداری شما اضافه می کند، در این میان توجه داشته باشید که با فعال شدن هوش مصنوعی تصاویر روی بخش دوربین شما به نمایش گذاشته می شود و گوشی موبایل نیز آن را تایید می کند.

کاربرد هوش مصنوعی در mate 10 را باید شروعی برای پیشرفت های دیگر در مورد این سخت افزار به خصوص در بخش دوربین دانست.هواوی پیشتار در زمینه هوش مصنوعی است

لیست گوشی های هوشمند دارای هوش مصنوعی

در حال حاضر گوشی های هوشمند متعددی در بازار جهانی وجود دارند که از هوش مصنوعی بهره می برد، در حال حاضر گوشی های هوشمند آیفون ایکس اس مکس، ایکس اس و ایکس آر از این قابلیت پشتیبانی می کنند، گوشی های هوشمند هواوی نیز از جمله تمام گوشی های هوشمند پرچمدار این برند که از پردازنده های کایرین 970 و 980 مانند میت 20، میت 20 پرو، پی 20 و پی 20 پرو و…از این قابلیت پشتیبانی می کنند.

نکته جالب توجه در مورد کاربرد هوش مصنوعی در گوشی های هواوی این موضوع است که میان رده های جدید این برند مانند نیز از از هوش مصنوعی در بخش دوربین بهره می برند در این میان می توان به نوا 3 آی ،هواوی Y9 2019 و… اشاره کرد. وان پلاس 7 و 7 پرو نیز محصولاتی هستند که از این قابلیت پشتیبانی می کنند. در کنار این برند اوپو نیز فعالیت های جالب توجهی در مورد هوش مصنوعی انجام داده که در این میان می توان به OPPO Reno 10x Zoom Edition اشاره کرد.لیست گوشی های هوشمند دارای هوش مصنوعی

برند های چینی به هوش مصنوعی علاقه بسیاری دارند؟

در میان گوشی های هوشمند شیائومی نیز محصولاتی مانند ردمی نوت 7 پرو شیائومی و همچنین بلک شارک 2 را می توان از نمایندگان این برند در لیست گوشی های هوشمند دارای هوش  مصنوعی قرار می گیرد. Vivo Y15 2019 و Vivo Y17 نیز از گوشی های برند ویوو به شمار می روند که از این ویژگی بهره می برند.

در مورد لیست گوشی های دارای هوش مصنوعی این موضوع را باید بیان کنیم که بسیاری از پردازنده ها مانند کایرین 970، 980، اسنپدراگون 855 و پردازنده های نسل جدید اپل از این ویژگی بهره می برند. هوش مصنوعی گوشی سامسونگ نیز مانند محصولاتی که با پردازنده اسنپدراگون 855 روانه بازار فروش می شوند است و از نظر سخت افزاری به بهبود سرعت دستگاه کمک می کند و در بخش دوربین نیز روی تشخیص صحنه کمک بسیاری می کند.برند های چینی به هوش مصنوعی علاقه بسیاری دارند؟

هوش مصنوعی در گوشی های هواوی

هوش مصنوعی در گوشی های هواوی را باید یکی از ارکان اصلی این فناوری در سال های اخیر دانست. کاربرد هوش مصنوعی در گوشی های هواوی به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند و برخی گوشی های هوشمند میان رده این کمپانی در سال اخیر در بخش دوربین از این قابلیت پشتیبانی می کنند که با فعال کردن گزینه هوش مصنوعی به تشخیص بهتر صحنه می پردازد و در بخش پرچمدار نیز علاوه بر بهبود بخش دوربین به بهبود شرایط پردازنده با استفاده از پردازش زبان طبیعی می پردازد و به نوعی روی عملکرد کلی دستگاه تاثیر داد.هوش مصنوعی در گوشی های هواوی

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها