کشتی خودران رولزرویس به آب انداخته می شود

0
1472
کشتی خودران رولزرویس به آب انداخته می شود

کشتی خودران رولزرویس به آب انداخته می شودکالاسودا – شرکت خودروساز رولزرویس در پی همکاری با شرکت اینتل، در پی ساخت کشتی های خودران است. این کشتی های بزرگ محموله بر از این پس می توانند بدون خدمه کشتی و ناخدا مسیر خود را در میان اقیانوس ها هدایت کنند.

رولزرویس از طرح اولیه خود برای استقرار کشتی های خودران در سال 2016 رونمایی کرده بود، اکنون از استراتژی پیاده سازی آن در همکاری با اینتل رونمایی کرده است.

مشخصات فنی و تجهیزات کشتی خودران رولزرویس

اکنون طراح این کشتی اعلام کرده است که در این راه از کمک اینتل برای جهت دهی به مسیر در اقیانوس ها بدون کمک خدمه انسانی روی کشتی استفاده می کند. در واقع این کشتی ها مجهز به فناوری لیدار، رادار، دوربین های حرارتی و دوربین های HD خواهند بود که به عنوان بخشی از سیستم اطلاع رسانی هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع مقامات رولزرویس اعلام کردند که از تراشه‌ های اینتل برای توسعه سیستم‌ های جهانی کشتی‌ های خودران استفاده می‌ کنند؛ رولزرویس برای بهره‌گیری از مزایای هدایت مستقل کشتی در آب‌ های آزاد به فناوری‌های جدید اینتل نیاز دارد.

اتاق سرور در کشتی های خودران

این کشتی ها همچنین دارای اتاق های سرور برای تقویت هوش مصنوعی و ذخیره سازی منابع داده ای عظیمی است که از این حسگرها جمع آوری خواهد شد. هوش مصنوعی کشتی ها متکی بر پردازنده های Xeon است و از آنجایی که این سنسورها می توانند هر روز به میان 1 ترابایت داده ذخیره کنند، امکان ذخیره سازی آن در فضای ابری وجود ندارد، تا زمانی که کشتی در مکانی پهلو گرفته و به اینترنت متصل شود.

کشتی خودران رولزرویس به آب انداخته می شود

کوین دفی، مدیر مهندسی و تکنولوژی رولزرویس در این باره می گوید: « ما خوشحالیم که این قرارداد را با اینتل به امضا رسانده ایم و این همکاری در توسعه فناوری ‌های جدید و محصولات هیجان‌انگیز جدید را پیش می بریم. هستیم که نقش مهمی در توانایی عملیات ایمنی کشتی ‌های خودران خواهند داشت. چنین همکاری هایی می‌ تواند به ما کمک کند تا از صاحبان کشتی‌ ها در اتوماسیون ناوبری و عملیات ها پشتیبانی کرده، فناوری‌ های بیشتری توسعه دهیم. چنین همکاری هایی فرصتی برای کاهش خطاهای انسانی در اختیار ما قرار می ‌دهد تا خدمه تمرکز بیشتری روی وظایف حیاتی داخل کشتی داشته باشند.

رولزرویس همچنین در حال حاضر سیستم هوش مصنوعی را در یک کشتی نیمه خودران اجرا کرده است و قرار است این کشتی خودران نیز تا سال 2020 میلادی به آب انداخته شود.

 با ما در صفحه اینستاگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها