۱۲ درصد تهرانی ها قبض الکترونیکی ندارند

0
372

۸۸ درصد تهرانی ها موفق به ثبت شماره موبایل خود برای دریافت قبض الکترونیکی برق شده اند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، از ابتدای مهرماه شرکت توانیر تهران دیگر قبض برق کاغذی صادر نمی کند و مشترکان تهرانی قبض برق الکترونیکی دریافت خواهند کرد.

در این باره طبق آخرین آمار، در شهر تهران بیش از ۴.۵ میلیون مشترک برق از این خدمت بهره‌مند هستند و هم اکنون بیش از ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار مشترک، شماره تلفن همراه خود را در سامانه ثبت کرده اند و مابقی مشترکان نیز باید در دو هفته باقی مانده، شماره‌های خود را ثبت کنند.

این در حالی است که شماره تلفن همراه ۸۸ درصد مشترکان برق تهرانی در سامانه ۱۰۰۰۱۵۲۱ برای دریافت قبض سبز (پیامکی) برق ثبت شده است.

علاوه بر این، مشترکان برای مشاهده جزئیات قبض خود می‌توانند به سایت شرکت توزیع برق مراجعه و از طریق درگاه تعیین شده در همان سایت مبلغ قبض را پرداخت کنند. مشترکان با ارسال *۱ * شناسه قبض به سرشماره ۱۰۰۰۱۵۲۱ و یا تماس با شماره ۱۵۲ اطلاعات خود را ثبت کنند.

گفتنی است، حذف قبوض کاغذی در راستای سیاست‌های دولت الکترونیک بوده و جزو برنامه‌های وزارت نیرو است. وزارت نیرو با توجه با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته درحال تدوین شرایط و ضوابط اجرایی است. قرار است ظرف دو تا سه ماه آینده اطلاعات مشترکین که شامل شماره تلفن همراه و شناسه قبض آن‌ها است اخذ شود.

بعد از اینکه مصوبه ابلاغ شد بر اساس چارچوب آن و به مرور زمان قبض کاغذی حذف خواهد شد و اطلاعات قبض به صورت پیامک و سایر درگاه‌ها مانند همراه برق و… به اطلاع مشترک رسیده و مشترک می‌تواند قبض خود را پرداخت کند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها