۸۵۷ سایت فیشینگ فیلتر شد

0
297
فیشینگ چیست و چگونه با آن مقابله کنیمÊç|)@eô€

در ۶ ماه اول امسال ۸۵۷ سایت فیشینگ در ایران فیلتر شد.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، وبسایت های فیشینگ در ایران روزانه در حال افزایش هستند تا به راحتی حساب های بانکی ایرانی ها را خالی کنند. در این باره رئیس سازمان فناوری اطلاعات توضیح داده که فیشینگ، سایت‌ها و صفحه‌های اینترنتی جعلی هستند که سعی می‌کنند از طریق فریب کاربران اطلاعات مربوط به نام کاربری، گذرواژه یا اطلاعات کارت بانکی را به دست ‌آورند.

طبق مننی که امیر ناظمی در اینستاگرام خود منتشر کرده، از این طریق کاربرانی که دارای سواد دیجیتالی کمتر هستند، یا ابزارهای به‌روزنشده استفاده می‌کنند، بیشتر در معرض خطر هستند و اطلاعات آنان مورد سواستفاده قرار می‌گیرند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات معتقد است که برای مقابله با فیشینگ راه‌های مختلفی وجود دارد، از افزایش دانش کاربران تا پایش مداوم بانک‌ها برای شناسایی صفحات جعلی و راه‌حل‌های فنی (ابزارک‌های نصب‌شده بر مرورگرها یا دیواره آتش یا غیره).

او گفته که البته فیشینگ یک چالش جهانی است. به همین دلیل نیز ابزارهایی جهانی نیز در این خصوص طراحی شده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات در ادامه توضیحاتش تاکید کرده که ماموریت سازمان فناوری اطلاعات به صورت مستقیم شناسایی و مسدودسازی این صفحات نیست و این امر در حیطه وظایف پلیس فتا و بانک‌ها است.

البته این در حالی است که بیشترین شناسایی و مسدودسازی در مرکز ماهر انجام شده و طبق آمار این مرکز، در شش ماهه نخست ۸۵۷ سایت فیشینگ شناسایی و مسدودسازی شده‌اند؛ یعنی روزانه بیش از پنج صفحه جعلی توسط کلاهبرداران ایجاد می‌شود.

براساس نکاتی که ناظمی بیان کرده، در مجموع کمتر از ۱۰ مورد (حدود یک درصد) از این موارد در شبکه‌های اجتماعی توسط کاربران هشدار داده می‌شود و ۹۹ درصد دیگر را به صورت فنی مقابله می‌شود.

گفتنی است، ایرانیان بسیاری تاکنون قربانی درگاه های جعلی پرداخت آنلاین و فیشینگ صورت گرفته از سوی این درگاه ها شده اند.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها