۹۰ درصد ایرانی ها اینترنت دارند

0
142

۹۰ درصد مردم ایران از اینترنت به نحوه های متفاوت استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، اینترنت در ایران مانند کشورهای دیگر دنیا نفوذ قابل توجهی داشته تا جایی که امروز ۹۰ درصد مردم کشورمان از اینترنت استفاده می کنند.

نفوذ اینترنت موبایل در میان ایرانی ها بیشتر از اینترنت ثابت است و از این رو اعلام شده ۸۶ درصد از دارندگان اینترنت از اینترنت موبایل استفاده می کنند.

در خصوص آمارهای مرتبط با استفاده از اینترنت اعلام شده که تعداد مشترکان اینترنت باندپهن در کشور به ۷۴ میلیون و ۵۱۸ هزار و ۵۹۵ نفر رسیده و ضریب نفوذ اینترنت در کشور ۹۰.۷۸ درصد است.

ضریب نفوذ اینترنت بر مبنای استفاده افراد از فناوریهای دسترسی xDSL ، نسل ۳ و ۴ موبایل، اینترنت وای فای و TDLTE به دست آمده است.

آمارها نشان می دهد که ۸۶ درصد ضریب نفوذ اینترنت مربوط به دسترسی به فناوری نسل ۳ و ۴ موبایل، ۱۲ درصد مربوط به ADSL و ۲ درصد مربوط به TD-LTE است.

براین اساس ۶۴ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۱۱۲ نفر در کشور از طریق سیم کارت و گوشی موبایل به اینترنت متصل می شوند و ۱۰ میلیون و ۳۸۱ هزار و ۴۸۳ نفر مشترک اینترنت پهن باند ثابت هستند. به بیان دیگر ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار در کشور ۷۸.۱۴ درصد و ضریب نفوذ اینترنت پهن باند ثابت ۱۲.۶۵ درصد است.

این ها در حالی است که پیش از این گفته شده بود که تمام شهرهای ایران به علاوه ۳۰ هزار کیلومتر راه ارتباطی و ۳۰ هزار روستا از کشور از اینترنت نسل های سوم و چهارم بهره می برند.

این درحالی است که ایران برای رسیدن به نسل پنجم اینترنت تلاش می کند اما توانسته بخش اعظمی از کشور را از اینترنت نسل های سوم و چهارم بهره مند سازد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها