کد استعلام سیم کارتهای به نام برای استعلام مالکیت سیمکارت

0
37870
کد استعلام سیم کارتهای به نام برای استعلام مالکیت سیمکارت

استعلام سیم کارتهای به نام یکی از مواردی است که خریداران سیم کارت باید به آن توجه داشته باشند، این موضوع را در نظر داشته باشید که ممکن است خطراتی برای کاربران داشته باشد و پیشنهاد می کنیم اگر مدت ها است که نمی دانید چه سیم کارت هایی به نام شما خریداری و ثبت شده در این بخش قصد داریم به بررسی نحوه استعلام شماره موبایل بپردازیم.

در ابتدا قصد داریم این موضوع را بررسی کنیم که ممکن است اگر سیم کارتی به نام شما باشد و توسط افراد غریبه مورد استفاده قرار گیرد، ممکن است خسارت های جیران ناپذیری را برای شما به همراه داشته باشد، به عنوان مثال اگر سیم کارتی که به نام شما است و توسط فرد دیگری مزاحمت هایی را برای دیگران ایجاد کرده باشد برای شما نیز دردسر های بسیاری به همراه خواهد داشت. در حال حاضر 4 اپراتور بزرگ کشور مالکین سیم کارت ها را ثبت کرده و شما می توانید به شماره هایی که به نام شما است به سادگی دسترسی پیدا کنید.

برای استعلام مالکیت سیم کارت همراه اول و اپراتور های دیگر روش های مختلفی وجود دارد که در این بخش قصد داریم به مرور آن ها بپردازیم و آن ها را شرح دهیم.

استعلام سیم کارتها

نحوه استعلام مالکیت سیم کارت ها

در نظر داشته باشید که به طور کلی سه روش برای نحوه استعلام مالکیت سیم کارت ها وجود دارد که در مورد اول با داشتن کارت ملی خود می توانید به مراکز خدماتی همراه اول، ایرانسل و … مراجعه کنید و تعداد سیم کارت ها و همچنین شماره تماس آن ها را دریافت کنید، در این روش توجه داشته باشید که برای استعلام از هر اپراتور تنها سیم کارت های مربوط به آن در اختیار شما قرار می گیرد، به عنوان مثال برای دریافت شماره های به نام همراه اول تنها می توانید به دفاتر آن ها مراجعه کنید و این موضوع برای سایر اپراتور ها نیز وجود دارد.

در کنار این روش استفاده از وب سایت www.mobilecount.cra.ir نیز وجود دارد و با استفاده از این وب سایت می توانید از تعداد سیم کارت های خود مطلع شوید. توجه داشته باشید که با استفاده از این روش تمام سیم کارت های خود شامل همراه اول، رایتل و.. نمایش داده می شود.

روش دیگری که می توانید از آن استفاده کنید سامانه پیامکی است که می توانید از آن به سادگی برا استعلام سیم کارت های خود بهره مند شوید.

نحوه استعلام مالکیت سیم کارت ها

استعلام سیمکارت های بنام با سامانه پیامکی

ساده ترین روش برای استعلام سیم کارت را باید اطلاع از سامانه پیامکی دانست. با استفاده از کد ملی خود می توانید به راحتی از سیم کارت های بنام خود مطلع شوید. بر این اساس می توانید با ارسال کد کلی خود به شماره 3000504901 یا 3000150 به اطلاعات خود دسترسی پیدا کنید.

در این میان توجه داشته باشید که این روش هر 10 روز یکبار قابل اجرا است و اگر اطلاعات خود را دریافت کرده اید، تا 10 روز نمی توانید از شماره های خود استعلام بگیرید و اگر قصد این کار را داشته باشید باید به مراکز مخابراتی سیم کارت های خود به صورت حضور رفته و با کارت ملی خود پیگیر این موارد باشید. در این میان توجه داشته باشید که اگر سیم کارت هایی که شما مالک آن هستید بیش از تعداد سیم کارت های خریداری شده باشد ممکن است بدون اجازه شما سیم کارت به نام شما شده باشد که سریعا باید آن را پیگیری کنید.

در این میان توجه داشته باشید که همانطور که زیاد بودن سیم کارت ها در پیامکی ارسالی نگران کننده است می تواند کمبود آن نیز همین شرایط را برای شما رقم بزند، توجه داشته باشید که ممکن است سیم کارتی که خریداری کرده اید به نام شما ثبت نشده باشد و از این رو باید پیگیری های لازم را برای حفظ شماره تماس خود انجام دهید.

استعلام سیمکارت های بنام با سامانه پیامکی

سامانه استعلام سیم کارت ها به نام

برای استعلام سیم کارت خود می توانید به سایت www.mobilecount.cra.ir مراجه کنید. در این بخش در پایین صفحه نمایش نیاز دارید مواردی را تایید کرده تا نشان دهید که قوانین وب سایت را موافق هستید.

حال در این بخش انتخاب می کنید که از چه روشی برای استعلام استفاده می کنید، در این بخش می توانید در کنار کد ملی خود از شماره گذرنامه، کد پناهندگی و… استفاده کنید و توسط آن ها به سیم کارت های خود دسترسی پیدا کنید.

به عنوان مثال کد ملی را در این بخش انتخاب می کنیم، پس از آن باید شماره تماس خود را انتخاب کنید. پس از وارد کردن شماره موبایل گزینه مرحله بعدی را انتخاب کنید. حال پس از این مرحله پیامکی برای شما ارسال می شود که نشان می دهد از هر اپراتور چه سیم کارت هایی در اختیار شما هستند، توجه داشته باشید که در این بخش تعداد سیم کارت ها برای شما ارسال می شود، نکته ای که باید در این بخش باید به آن توجه داشته باشید این موضوع است که در این میان شماره سیم کارت ها برای شما ارسال نمی شود و تنها از تعداد آن ها با خبر می شوید.

سامانه استعلام سیم کارت ها به نام

عوارض مالکیت سیم کارت های بی هویت

سیم کارت های بی هویت را باید یک مشکل بسیار بزرگ در جامعه دانست، توجه داشته باشید که بسیاری از مزاحمت ها برای افراد و سازمان ها توسط سیم کارت هایی که هویت آن ها مشخص نیستند و یا دارای هویت جعلی هستند صورت می گیرد. در این میان توجه داشته باشید که در سال های اخیر تعداد بسیار زیادی از این سیم کارت ها از دسترسی خارج شده اند، با این وجود ممکن است سیم کارتی به نام شما باشد که شما از آن اطلاعی ندارید یا احساس می کنید که به دلیل اینکه این سیم کارت مفقود شده است کسی از آن استفاده نکرده است، از این رو حتی اگر گوشی هوشمند شما به سرقت نیز رفته است باید این موضوع را در هنگام شکایت مطرح کرده و در مرکز خدماتی سیم کارت خود نیز آن را اعلام مفقودی کنید تا از دسترسی دیگران به آن جلوگیری کنید.

در کنار این موضوع ممکن است سیم کارتی که شما استفاده می کنید به نام شما نباشد، در صورتی که شما آن سیم کارت را خریداری کرده اید و سند آن را نیز دارید، در این صورت توجه داشته باشید که باید به واحد مربوط اطلاع رسانی کرده و این موضوع را پیگیری کنید، زیرا ممکن است فردی توانسته سیم کارت شما را خریداری کند و به این گونه مشکلاتی را برای شما ایجاد کند.

عوارض مالکیت سیم کارت های بی هویت

محدودیت مالکیت بیش از 9 سیم کارت

یکی از قوانینی که کمک بسیاری برای دسترسی به صاحبان سیم کارت ها دارد را باید موضوع محدودیت مالکیت بیش از 9 سیم کارت دانست، توجه داشته باشید که مراکز مخابراتی می توانند حداکثر 9 سیم کارت را برای شما به ثبت برسانند. این موضوع بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ثبت شده است و افرادی که بیش از 9 سیم کارت دارند باید در نظر داشته باشند که از این پس سیم کارت دیگری به نام آن ها نخواهد بود و این احتمال وجود دارد که سیم کارت ها بدون اطلاع از شما از مالکیتتان خارج شود و به دلیل تخلف دیگر دسترسی به آن نداشته باشید.

در این بخش به بررسی و آموزش کد استعلام سیم کارتهای به نام برای استعلام مالکیت سیمکارت پرداختیم و پیشنهاد می کنیم همواره از مالکیت سیم کارت های بنام خود و فعال اطلاع داشته باشید در غیر این صورت ممکن است مشکلات بسیاری برای شما توسط سیم کارت ها ایجاد شود و اگر کسی از آن ها استفاده کند برای شما مشکلات زیادی ایجاد می شود.

محدودیت مالکیت بیش از 9 سیم کارت

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها