احراز هویت اینترنتی مشتریان بانک ها

0
421

مشتریان ۱۸ بانک از این پس به سرعت و به صورت اینترنتی احراز هویت می شوند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، مشتریان بانک ها برای انجام کارهای بانکی شان نیازمند ارائه کارت های ملی هوشمند هستند اما این کار کافی نیست و بانک ها برای شناخت کامل مشتری از این پس به سامانه شاهکار متصل می شوند.

اتصال ۱۸ بانک به سامانه شاهکار

سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آمار دسترسی به سامانه شاهکار را در قالب پلتفرم «سروا» را در سه ماهه نخست فعالیت اعلام کرد که بر اساس آن تا به امروز دسترسی ۱۸ بانک به سرویس شاهکار متصل شده و ۸ بانک و موسسه اعتباری، شرکت پرداخت الکترونیک و پرداخت یار دیگر در صورت عقد قرارداد و توافقات نهایی سرویس احراز هویت شاهکار برای آنها فعال خواهد شد.

بانک‌های قرض الحسنه رسالت، کارآفرین، حکمت ایرانیان، ملت، قرض الحسنه مهر ایران، صادرات، شهر، سینا، سامان، رفاه، دی، خاورمیانه، ایران زمین، آینده، کوثر، گردشگری، پاسارگاد و پارسیان به سرویس شاهکار متصل شده‌اند.

اما بانک های اقتصاد نوین، موسسه اعتباری ملل، پرداخت الکترونیک سامان کیش، پرداخت الکترونیک پاسارگاد، آسان پرداخت پرشین، همراه پرداز زرین، توسعه سامانه تسکا، مانا تدبیر آواتک هنوز به این سامانه متصل نشده اند.

شاهکار چیست؟

سامانه شاهکار وظیفه احراز هویت سرویس هایی از قبیل سیم کارت ها ، خطوط ثابت تلفن و اشتراک های اینترنت، SAP  و PAP ، Mobile Wi-Fi و بانک ها را بر عهده دارد و در راستای هدف افزایش امنیت و … تولید شده است. در این سامانه کد خاصی از سوی هر بانک به مشتری اختصاص داده می شود. پیش از این، شاهکار فقط برای احراز هویت مشتریان اینترنت به کار گرفته می شد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها