ارتباط رمان و فناوری

0
100

تحقیقات نشان می دهد کشورهایی که نوبل ادبی زیادی گرفته اند به همان اندازه هم نوبل علمی هم دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، ایران به عنوان یکی از کشورهایی در جهان شناخته می شود که در حال رشد از نظر علمی است. شاخص های رشد علمی ایرانی نسبت به شاخصی های علمی آن بسیار بالاتر و حائز اهمیت تر است. از این رو یکی از مسئولین ایرانی اعتقاد دارد که ایرانی ها خلاقیت زیادی برای رسیدن به فناوری ندارند.

امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور معتقد است که ایرانی‌ها خیلی نوآور نیستند و از فناوری‌هراسی نیز برخوردار هستند.

طبق نظر معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، جامعه ای که رمان بیشتر می خواند به دلیل این که از زاویه دید آن کتاب به دنیا نگاه می کند نگاه خلاقانه در افراد آن جامعه افزایش می یابد.

او در این باره به ارایه یک آمار جهانی می پردازد و اعلام می کند که در تحقیقی که انجام شده  کشورهای که نوبل ادبی آورده اند اغلب کشورهای بودند که نوبل علمی نیز آوردند.

این اظهارات ناظمی در حالی است که  ایران در سال ۲۰۱۸ به مقام نخست تولیدات علمی در سطح کشورهای آسیای غربی رسید. البته ایران در جهان دارای رتبه پانزدهم است و توانسته در 22 سال 31 پله صعود داشته باشد.

از طرف مقابل رمان خوانی ایرانی ها رتبه جالبی در جهان ندارد زیرا در کل سرانه مطالعات ایرانی ها بسیار کمتر از میانگین سرانه مطالعه در جهان است. همین مقایسه موجب شده که معاون وزیر ارتباطات ایرانی ها را مردمی کم خلاق بخواند. البته تکیه او براساس داده های بین المللی و استاندارد است و از این رو می توان ارتباط مناسبی بین رمان و نوآوری خلاقانه آن هم در زمینه های علمی و فناوری قائل شد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها