فلیکر ابزار تشخیص سرقت عکس را به خدماتش اضافه می کند

0
468
فلیکر ابزار تشخیص سرقت عکس را به خدماتش اضافه می کند

وب سایت به اشتراک گذاری عکس فلیکر به کاربران و مشترکین خود ابزارهایی برای حفاظت از کپی را ارائه داده است که می توانند تشخیص دهند که آیا تصاویرشان بدون اجازه مورد استفاده قرار می گیرد یا خیر.

مشترکین فلیکر پرو قادر خواهند بود که 1000 تصویر را با استفاده از این ویژگی نظارت کنند و ادعا حق تکثیر خودکار و بدون اجازه به افرادی ارسال کنند که از عکس هایشان استفاده می کنند.

اندرو استادلن رئیس فلیکر در این باره گفت: «ما می خواهیم عکاسان در هنگام به اشتراک گذاری کار خود روی فضای انلاین ما احساس راحتی داشته باشند. پس از تغییر قیمتگذاری، فلیکر هزاران عکس را در ماه فوریه حذف کرد.

فلیکر تحت مالکیت ورایزون  به همه اعضا یک ترابایت فضای ذخیره سازی عکس به صورت رایگان ارائه داده است. اما در سال 2018، مالک جدید این شرکت یعنی SmugMug در این مورد گفت که این سیاست به شدت روی قیمت تمرکز کرده است و هزینه 1000 عکس برای مشتریان را غیر پرداختی و رایگان کرده است.فلیکر ابزار تشخیص سرقت عکس را به خدماتش اضافه می کند

این ابزار متعلق به چه شرکتی است؟

ابزار تشخیص کپی توسط Pixsy در ایالت متحده امریکا راه اندازی شده است و طبق قانون کپی رایت هزاره دیجیتال شرکت DCMA شرکت هایی مانند فیس بوک و توییتر موظف به حذف هرگونه موارد نقض کپی رایت هستند. مشترکیت فلیکر پرو قادر خواهند بود تا حداکثر 10 گزارش DCMA کامپایلر را به صورت رایگان ارسال کنند.

با این حال آنها همچنین قادر به ارائه چالش های قانونی و گرفتن حق و جبران خسارت خواهند بود، اگر متوجه شوند که تصاویر آنها بدون اجازه برای مقاصد تجاری مورد استفاده قرار گرفته است. Pixsy می گوید که هزاران پرونده قانونی برای عکاسان با استفاده از این سیستم به دست امده است.

هوش مصنوعی این تکنولوژی آنقدر خوب است تا تصاویری که برای فروش در سایت های امازون و Etsy قرار گرفته است نیز بررسی می کند و اگر یکی از عکس های عکاسان به صورت غیرقانونی در سایتی قرار گرفته باشد به انها اطلاع می دهد.

اما سرویس فلیکر چیست؟ فلیکر در سال ۲۰۰۴ توسط کاترینا فیک، مدیرعامل فعلی سرویس Slack، راه اندازی و در سال ۲۰۰۵ توسط یاهو به مبلغ ۲۵ میلیون دلار خریداری شد و شاید جزو اولین سرویس های اشتراک عکس در دنیا و یکی از نخستین مظاهر وب ۲.۰ بود. یک سرویس بسیار مدرن و پیشگام که بسیاری وب ۲ را با آن شناختند و توانست در آن زمان شکل جدیدی از شبکه های اجتماعی را نشان دهد. این در حالی است که اکنون یاهو در تملک شرکت ورایزون است.

با ما در صفحه اینستاگرام و تلگرام کالاسودا به روز باشید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها