چطور از گوشی برای خواب بهتر استفاده کنیم؟

0
173
چطور از گوشی برای خواب بهتر استفاده کنیم؟

در حالی که درطول روز مدام از گوشی خود استفاده می کنیم و هنگام خواب آن را کنار می گذاریم، اما می توانیم از همین گوشی برای خواب بهتر و تنظیم آن نیز استفاده کنیم. گوشی های هوشمند امروزه با برنامه ها و سنسورهایی که دارند می توانند کیفیت خواب شما را تنظیم کنند و به شما کمک کنند که یک خواب خوب در شب داشته باشید.

امروزه بیشتر کارها به صورتی است که حداقل روزی 9 ساعت پای اسکرین مانیتور و لپ تاپ می گذاریم و زمانی هم که از دست کار می کشیم به گوشی خود خیره می شویم. این خیره شدن مداوم به اسکرین ها، موجب خستگی چشم ها و مشکلاتی در خواب می شود. اما روش هایی وجود دارد که از همین گوشی ها برای تنظیم بهینه خواب خود استفاده کنید. برای کاهش خستگی چشم ها حین کار با مانیتور نیز پیشنهاد می کنیم این مقاله را بخوانید.

دو ساعت قبل از خواب

دمای اتاق مهمترین فاکتوری است که به کیفیت بهتر خواب شما کمک می کند. یک اتاق نه خیلی سرد و نه خیلی گرم باید باشد، چرا که دمای نامناسب به شما اجازه نمی دهد که خوب بخوابید. بنابراین دمای کولر را متناسب با آنچه که برایتان مناسب است تنظیم کنید. دمای ایده آل اتاق برای خواب می بایست بین 18 درجه سلسیوس و 22 درجه سلسیوس است. همچنین حداقل 2 ساعت قبل از خواب از خوردن کافئین و چای خودداری کنید تا اختلالی در خوابتان ایجاد نکند.

برای خواب بهتر، لازم است که نورهای خانه را کم کنید. اگر از لامپ های هوشمند استفاده می کنید، آنها را با گوشی هوشمند خود هماهنگ کنید و سپس از طریق گوشی نور آنها را به سادگی کم و زیاد کنید. همچنین بعضی لامپ ها را می توانید به رنگ های نور سرد و گرم تغییر دهید. اما اگر لامپ هوشمند ندارید، می توانید تیوب لامپ را با نوع گرم یا سرد عوض کنید. بهتر است دو ساعت قبل از خواب نورهای اتاق را کم کنید تا چشم هایتان به خواب عادت کند.

دو ساعت قبل از خواب

یک ساعت قبل از خواب

گوشی خود را با اسپیکر وایرلس خود جفت کنید و یک موسیقی طبیعی ملایم مانند صدای باران، طوفان، باد و … پخش کنید. شما می توانید موسیقی خواب خود را همیشه یک آهنگ در نظر داشته باشید تا با شنیدن آن خوابتان ببرد. موزیک های مختلفی برای خواب در یوتیوب وجود دارد که می توانید به طور مستقیم نیز از اپلیکیشن یوتیوب آنها را گوش کنید. همچنین می توانید به کتاب صوتی یا یک پادکست خوب گوش دهید. سعی کنید خبرهای استرس و دلهره آور را در شبکه های اجتماعی قبل از خواب نخوانید و با ذهن مشغول به رختخواب نروید. بنابراین موسیقی و پادکست های مثبت را جایگزین شبکه های اجتماعی کنید.

تا جایی که می شود گوشی را از خود دور کنید. قبل از اینکه به تختخواب بروید، گوشی خود را در حالت سایلنت بگذارید و یا حتی آن را در کشوی اتاقی دیگر بگذارید. خیره شدن به گوشی قبل از خواب می تواند میزان استرس شما را افزایش و در خوابتان تاخیر بیندازد. یک ساعت قبل خواب را به خود اجازه آرامش دهید و این کار را با دور کردن موبایل از خود انجام دهید. نور آبی ساطع شده از موبایل روی مغز شما و خوابتان را تاثیر گذاشته و آن را مختل کند.

یک ساعت قبل از خواب

از آلارم برای بیدار شدن استفاده نکنید

پس از اینکه یک خواب راحت در شب داشتید، بیدار شدن با آلارم ساعت ایده ای خوبی برای بیدار شدن از خواب در صبحگاه نیست. اگر شما یک نور هوشمندانه به اتاق خود بتابانید، به بدن خود به طور طبیعی این اجازه را می دهید که خود به خود نور روز را شناسایی کرده و به طور طبیعی بیدارتان کند. اگر لامپ هوشمند در خانه خود دارید، می توانید زمان تابیدن نور آن را تنظیم کنید.

اگر هم نور طبیعی دوست دارید، اندکی پرده را باز بگذارید تا نور آفتاب به طور طبیعی به اتاق شما بتابد. نور روز می تواند هورمون هایی در بدن شما ترشح کند که به طور طبیعی از خواب بیدار شوید و به الارم ساعت احتیاج نداشته باشید. این یکی از بهترین راه ها برای این است که با عجله از خواب بیدار نشوید و زمان کافی برای انجام کارهایتان داشته باشید.

از آلارم برای بیدار شدن استفاده نکنید

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها