درخشش ایران در جامعه جهانی فناوری اطلاعات

0
204
درخشش ایران در جامعه جهانی فناوری اطلاعات

ایران جایزه ویژه جامعه جهانی فناوری اطلاعات را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، اجلاس جامعه جهانی فناوری اطلاعات که در ژنو در حال برگزاری است، ایران را به عنوان برترین ایده در زمینه شبکه علمی شناسایی کرد.

در همین رابطه، در اجلاس WSIS 2019 (جامعه جهانی فناوری اطلاعات) 6 کاندیدا حضور داشتند که برای پیشرفت قابل توجه «شبکه علمی ایران» برترین جایزه را ایران در اختیار گرفت.

تندیس و لوح تقدیر جایزه جامعه اطلاعاتی (WSIS-2019) در گروه علوم پایه E-Science به دلیل طراحی و اجرای پروژه شبکه علمی ایران، به معاونت امور بین‌الملل شعا اهدا شد.

از میان بیش از ۱۱۰۰ پروژه، از جمله شش پروژه معرفی‌شده جمهوری اسلامی ایران، در ۱۸ گروه از سراسر جهان که برای دریافت این جایزه در سال ۲۰۱۹ رقابت می‌کردند، در نهایت ۹۰ پروژه به مرحله دوم راه یافتند و در این میان شبکه علمی ایران به عنوان تنها پروژه ایرانی از میان پروژه‌ها و طرح‌های مرتبط با ICT با کسب بالاترین امتیاز موفق به دریافت جایزه E-Science این دوره WSIS شد.

طرح جامعه جهانی فناوری اطلاعات که توانست جایزه ویژه جامعه جهانی فناوری اطلاعات 2019 را به خود اختصاص دهد، در سال 95 طی توافق نامه ای بین سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، سازمان فناوری اطلاعات ایران به عنوان طرف های دولتی و هلدینگ سیمرغ سامانه به عنوان طرف خصوصی منعقد شد.

این پروژه در طول 2 سال به عنوان نخستین پروژه مشارکت دولتی – خصوصی (PPP)، شبکه ای جامع، جهت حمایت از نیازهای جوامع تحقیقی و آموزشی به عنوان زیرساخت سند بالاسری نقشه جامع علمی کشور، بین دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، مراکز آموزشی و درمانی، حوزه های علمیه، ایجاد کرد.

در نهایت این پروژه در سال 97 به بهره وری رسید که طرح آن با جزئیات به منظور حضور در رقابت جامعه جهانی فناوری اطلاعات به ژنو سوئیس ارسال شد و شب گذشته توانست جایزه ویژه این اجلاس را به خود اختصاص دهد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها