دفترخانه ها مالیات الکترونیکی می پردازند

0
118

دفترخانه ها از این پس مالیات خود را به صورت الکترونیکی پرداخت می کنند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، پرداخت الکترونیکی مالیات از سال های گذشته در دستور کار دولت قرار گرفته و به همین دلیل سامانه جامع امور مالیاتی کشور در حال راه اندازی است. در همین رابطه هم اعلام شده که ۹۰ درصد این سامانه راه اندازی شده و قرار است که نهادهایی که قرار نبوده مالیات پرداخت کنند به این سامانه بپیوندند.

در کنار این سامانه، بخش هایی نیز به صورت الکترونیکی قرار است مالیات مخصوص خود را پرداخت کنند. دفترخانه ها نیز از جمله بخش هایی هستند که مالیات مخصوص نقل و انتقال املاک را باید به صورت الکترونیکی پرداخت خواهند کرد.

در این باره وزارت امور اقتصادی و دارایی توضیحاتی ارائه کرده است. معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه اخذ الکترونیکی مالیات نقل و انتقال املاک در ۶۰۰ دفترخانه تهران و چند دفترخانه در تبریز انجام می‌شود،گفت:ظرف دو ماه آینده تمام کلانشهرها نیز پوشش داده می‌شوند.

محمدعلی دهقان دهنوی اعلام کرده که همچنین در تبریز نیز چند دفترخانه مالیات مذکور را به صورت الکترونیکی اخذ می‌کنند. سعی می‌کنیم ظرف دو ماه آینده این موضوع را در تمام کلانشهرها از جمله اصفهان و مشهد قطعی کنیم و تا پایان سال کل کشور را پوشش دهیم.

چرا مالیات الکترونیکی دریافت می شود؟

با الکترونیکی کردن فرآیند اخذ مالیات نقل و انتقال املاک دیگر نیازی نیست که مردم وقتی مراجعه حضوری چند باره به اداره مالیاتی داشته باشند و وجه مورد نظر در دفترخانه پرداخت می‌شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها