رسید خودپرداز را رها نکنید

0
793

یک راه برای محافظت از حساب بانکی و کارت بانکی تان این است که پس از دریافت پول از خودپرداز رسید کاغذی دریافت نکنید یا دریافت کردید آن را جای رها نکنید.

به گزارش خبرنگار کالاسودا، کارت های بانکی در معرض سوء استفاده کلاهبرداران قرار دارد که با رعایت چندین نکته می توان امکان سوء استفاده از کارت های بانکی را کاهش داد.

بنابراین گزارش اگر می خواهید کلاهبرداران به حساب بانکی شما دسترسی نداشته باشند در اولین گام باید رمز کارت بانکی تان را به صورت یک راز نگهداری دو در اختیار کسی قرار ندهید. رمز مهم ترین ابزار حفظ امنیت کارت بانکی است که در نگهداری آن باید دقت بسیار زیادی شود و طبق الزامات امنیتی نباید به هیچ عنوان در اختیار فرد دیگری قرار گیرد؛ بر اساس قانون و الزامات شاپرک و بانک مرکزی، رمز کارت باید توسط خریدار در دستگاه کارتخوان وارد شود بر همین اساس همواره در خریدها رمز کارت بانکی را در دستگاه کارتخوان وارد کنید تا از کلاهبرداری با استفاده از اسکیمر و کپی شدن کارت بانکی دور بمانید؛ در صورتی که به اجبار کارت بانکی را به همراه رمز در اختیار دیگران قرار دادید و نسبت به فرد مشکوک بودید، فورا نسبت به تغییر رمز کارت بانکی اقدام کنید.

از انتخاب و قرار دادن رمزهای ساده و قابل حدس به خصوص سال تولد برای کارت بانکی در رمز اول و دوم خودداری کنید؛ همچنین یک رمز مشترک را برای تمامی کارت‌های بانکی انتخاب نکنید و رمزهایی متفاوت برای کارت‌های بانکی تعیین شود.

همچنین، رمز کارت بانکی را روی کارت بانکی یادداشت نکنید و در کنار کارت بانکی قرار ندهید چرا که علاوه بر کاهش امنیت، در صورت سرقت کارت احتمال برداشت غیرمجاز  و سوءاستفاده از کارت بانکی بسیار زیاد است؛ همچنین از ارسال تصویر کارت بانکی در پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.

به صورت دوره ای (حداکثر سه ماه یکبار) رمز اول و دوم کارت بانکی خود را تغییر دهید تا از کلاهبرداری و سوءاستفاده دور باشید.

در صورت برخورداری بانک عامل خود از زیرساخت رمز اول و دوم یکبار مصرف نسبت به فعال سازی آن و استفاده از رمزهای پویا اقدام کنید تا تراکنش‌هایی امن‌تر داشته باشید تا در نهایت امکان سوءاستفاده کاهش پیدا کند.

یکی از خطرهای مهم مطرح شده در این باره، سواستفاده کلاهبرداران از برگ های رسید کاغذی خودپردازهاست که برای مقابله با آن  برگ رسید ارائه شده از سوی دستگاه خودپرداز را در محل رها نکنید و در صورت نیاز نداشتن به رسید کاغذی آن را به صورت کامل از بین ببرید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها