ری‌استارت کردن آیفون با یک ترفند ساده

0
180
ری‌استارت کردن آیفون

اکنون برای ری‌استارت کردن آیفون نیازی به فشردن دو دکمه به‌صورت هم‌زمان نیست؛ در این مطلب به‌آسانی و با یک ترفند ساده می‌توانید آیفون خود را ری‌استارت کنید.

به گزارش کالاسودا و به نقل از gadgetsnow، از زمانی که اپل در سال 2017 آیفون‌هایی با بریدگی نمایشگر یا همان Notch معرفی کرد؛ ری‌استارت کردن آیفون کمی دچار مشکل شد؛ مخصوصاً برای کسانی که آیفون‌های قدیمی‌تر خود را آپدیت کرده بودند.

آیفون‌های قبلی – آن‌هایی که دارای notch نبودند- دکمه اصلی داشتند و برای خاموش کردن آن‌ها نیازی به فشار دادن هم‌زمان دو کلید نبود. آیفون‌های جدید نیز همین قابلیت را از طریق فشار هم‌زمان دکمه صدا و دکمه جانبی و راه‌اندازی مجدد در اختیار کاربران قرار می‌دهند. بااین‌حال، در سیستم‌عامل iOS 13 ترفندی وجود دارد که می‌توانید به‌راحتی گوشی‌تان را ری‌استارت کنید؛ بدون آنکه نیازی به فشردن دو دکمه با هم باشد.

با ما همراه باشید تا با مراحل ری‌استارت کردن آیفون آشنا شوید:

به تنظیمات/Settings رفته و گزینه Accessibility را انتخاب کنید.

هنگامی‌که در تب Accessibility هستید؛ گزینه Voice Control را انتخاب کنید.

کنترل صدا/ Voice Control به‌طور پیش‌فرض خاموش است؛ فقط آن را روشن کنید.

دستورات روی صفحه را دنبال کرده و Voice Control را تنظیم کنید.

پس از تنظیم Voice Control، مجموعه‌ای از دستورات را مشاهده می‌کنید که به‌صورت پیش‌فرض روشن هستند. در صورت تمایل می‌توانید آن‌ها را تغییر داده و شخصی‌سازی کنید.

به از آن به‌راحتی می‌توانید عبارت ” راه‌اندازی مجدد دستگاه / Reboot Device ” را بر زبان بیاورید و این‌گونه گوشی‌تان را ری‌استارت کنید. در نهایت سؤالی برای تأیید پرسیده شده و باید آن را اوکی کنید.

ری‌استارت کردن آیفون

اکنون آیفون شما به‌طور خودکار راه‌اندازی مجدد خواهد شد.

نکاتی که باید در خاطر داشته باشید:

این ویژگی بدون استفاده و ارائه دستور به دستیار صوتی اپل/ Siri کار می‌کند. اگر می‌خواهید از سیری استفاده کنید؛ گزینه دیگری نیز وجود دارد. به‌سادگی می‌توانید بگویید: “سلام سیری، کنترل صدا را فعال کن / Hey Siri, activate voice control ” و آن را فعال کنید.

پس از فعال کردن voice control، علامت میکروفن آبی کوچک را در نوار وضعیت مشاهده خواهید کرد. می‌توانید با گفتن دستور موردنظر به سیری یا رفتن به گزینه Accessibility در تنظیمات، آن را غیرفعال کنید.

بنابراین، این مراحل آسان را دنبال کرده و به ساده‌ترین شکل ممکن آیفون خود را ری‌استارت کنید.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها