سونی کاهش هزینه ها را با اخراج کارمندان جبران می کند؟

0
474
سونی

سونی موبایل اعلام کرده است که در جهت کاهش هزینه ها، 200 کارمند خود در اروپا را اخراج می کند. سونی سرانجام پس از سال های ضرردهی و کاهش فروش اعلام کرد که با کاهش هزینه های مربوط به بخش موبایل، این کسب و کار گوشی های هوشمند را ادامه خواهد داد.

چرا سونی این تصمیم را گرفت؟

در راستای همین کاهش هزینه ها، سونی امروز اعلام کرد که تا 200 کارمند خود در اروپا را تعدیل خواهد کرد. این ماجرا در پی این مسئله روی داد که سونی سال گذشته میلادی 13.5 میلیون دستگاه گوشی به فروش رسانده بود، اما طبق پیش بینی هایی که کرده بود انتظار داشت تا پایان امسال 10 میلیون گوشی بفروشد که این امر محقق نشد، به طوری که گزارش سه‌ ماهه سال 2018 نشان داد که این برند ژاپنی در بخش موبایل خود تنها 7 میلیون دستگاه به مشتریان فروخته است. بنابراین منطقی ‌ترین کار را در آن دیده است که هزینه های این بخش را کاهش دهد.

کدام کارمندان اخراج می شوند؟ تمام وقت یا پیمانکاران؟

با توجه به خبری که این برند ژاپنی اعلام کرده است تمام این کارمندان در مقر سابق تلفن همراه سونی در شهر لوند سوئد مستقر هستند. این ساختمان پیش از این اداره مرکزی سونی بود که در چند سالیان گذشته به توکیو انتقال داده شده است. البته تعداد کارمندان این اداره در حال حاضر 1200 نفر است. در واقع از این تعداد حدود 800 کارمند تمام وقت بوده و 400 کارمند دیگر از طریق پیمانکاران خارجی استخدام شده اند. البته این اخراج فقط کارمندان تمام وقت را تحت تاثیر قرار می دهد، با این حال هنوز جزئیات دقیق توسط سونی تائید نشده است. سونی اعلام کرد که همه چیز تا پایان مارس 2019 باید نهایی شود و از این تعداد افراد 200 نفر مرخص شوند.

شرکت سونی

کاهش هزینه های مدنظر سونی چه میزان است؟

سونی امیدوار است که کاهش هزینه ها را تا 50 % افزایش دهد. علاوه بر این به تازگی سونی پیش بینی کرده است که ضرر و زیان دهی بخش سونی موبایل تا سال 2020 ادامه دارد و باید هر چه زودتر هزینه ها را کاهش دهد تا نسبت به زیان ها سر به سر شود. اگر همه برنامه ریزی های سونی خوب پیش رود و اینترنت نسل پنجم نیز وارد روندهایی که این گوشی انتظار دارد شود، بخش تلفن همراه در نهایت سود آور می شود.

اخراج کارمندان در روند تولید گوشی های سونی اثر می گذارد؟

با وجود این تعدیل های آتی، شرکت هیچ نشانه ای از کند شدن در روند فعالیت ها را نشان نمی دهد و همچنان برنامه های خود را با قدرت پیش خواهد برد. سونی پس از رونمایی از پرچمدار خود XZ3 در ماه آگوست، در حال طراحی و تولید دو گوشی XZ4 Compact و Xperia XZ4 جدید خود است. علاوه بر این Xperia XA3 و XA3 Ultra نیز ظاهرا در خط تولید قرار دارند و گوشی اقتصادی Xperia L3 نیز دیگر گوشی مدنظر سونی برای سالهای آتی است.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها