فعالیت ۱۳۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه IT

0
759

از هر ۴ شرکت دانش بنیان در ایران یک شرکت در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می کند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، ایران دارای ۴ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان است که یک چهارم این شرکت ها در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت دارد به این معنی که تعداد شرکت های دانش بنیان این حوزه در حدود ۱۳۰۰ شرکت است.

به دلیل رشد شرکتهای برخط ارائه دهنده محصول و خدمات، ارزش زنجیره مالی در این حوزه از ۶۰ هزار میلیارد تومان فراتر رفته است. رشد این بازار پر حجم نیاز به خدمات پایه ای را افزایش داده است. استفاده بی محابا از محصولات و خدمات دیگر کشورها و عدم محافظت از داده های عظیم کاربران ایرانی می تواند عواقبی در پی داشته باشد.

صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نهادی است که به صورت مستقیم با شرکت های دانش بنیان به ویژه شرکت های دانش بنیان حوزه فناوری ارتباط دارد و به همین دلیل به حمایت است این شرکت ها می پردازد تا رشد شرکت های دانش بنیان در حوزه فناوری اطلاعات را شاهد باشد.

از جمله خدماتی که این صندوق ن گونه شرکت‌ها ارائه می‌دهد می‌توان به بهره‌مندی از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی، بهره مندی از کلیه حمایت‌های قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، تخفیف های مالیاتی، تسهیلات لیزینگی خرید تجهیزات و مواد آزمایشگاهی، تخفیف در خرید تسهیلات بیمه و معافیت گمرکی اشاره کرد.

همچنین براساس تفاهمنامه های متعددی که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با نهادهای مختلف به امضا رسانده شرکت های دانش بنیان حوزه فناوری از حمایت های خاصی از سوی این نهادها برخوردار می شوند. از آن جمله می توان به برخورداری این شرکت ها از تخفیف برای حضور در بازارهای متفاوت چون نمایشگاه های بین المللی ایران مانند الکامپ اشاره کرد.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها