فعالیت 240 شرکت دانش بنیان در حوزه فولاد

0
85

از میان 4 هزار شرکت دانش بنیان ایرانی، 240 شرکت در صنعت فولاد فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار کالا سودا، چند وقت اخیر یک رویداد در حوزه صنعت برگزار شد و بخش جالب توجه در این رویداد حضور شرکت های دانش بنیان بود.

پیش از این، تعداد شرکت های دانش بنیان فعال در حوزه صنعتی مشخص نبود و در این رویداد مشخص شد که 240 شرکت دانش بنیان تنها در صنعت فولاد مشغول به کار هستند. این شرکت ها 580 نفر را به نمایندگی از خود راهی رویداد صنعت فولاد کرده بودند تا قراردادهایی بین این شرکت ها و فعالان صنعت فولاد بسته شود.

حضور این افراد بسیار موثر بود تا جایی که 111 توافق نامه بین دو طرف در این روزها به امضا رسید و حوزه فولاد و دانش بنیان ها به یکدیگر متصل شدند. در این قراردادها قرار شده که 350 نیاز فناورانه عرصه فولاد توسط این شرکت ها تامین شود و در نهایت 419 میلیارد تومان نیز نصیب این شرکت ها خواهد شد.

اما این شرکت ها پیش از اتصال به فعالان صنعت فولاد از حمایت های دولتی برخوردار شده اند و تسهیلات 77 میلیاردی در اختیار آن ها قرار گرفته است.

این شرکت های دانش بنیان در حالی در حوزه فولاد فعالیت دارند که 60 شرکت از جنس آن ها نیز در صنعت حمل و نقل و 1300 شرکت هم نوع آن ها در صنعت فناوری اطلاعات فعال هستند. همچنین بیش از 1000 شرکت هم جنس این شرکت ها یعنی فعالان دانش بنیان نیز در حوزه نفت و انرژی نقش آفرینی می کنند. مجموع 4 هزار شرکت دانش بنیان ایرانی این روزها در حال امضای توافق نامه با صنایع مختلف هستند تا ضمن حفظ اشتغال برای 350 هزار کارمند خود به افزایش سرمایه نیز بپردازند.

این شرکت ها از حمایت ویژه دولت در همه عرصه ها نیز برخوردار هستند و زمینه های صادرات آن ها نیز از سوی دولت فراهم می شود.

عضویت
مطلع شدن از
guest
0 نظرات
Inline Feedbacks
نمایش همه دیدگاه ها